File Table Overflow

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Pátek Září 18 13:11:24 CEST 1998

   From: Tibor Pittich <Tibor.Pittich na phuture.sk>
   Date: Fri, 18 Sep 1998 12:35:21 +0200 (MEST)

Zdravim,

   > Mam otazocku, tykajucu sa fajlsystemu ext2fs. Je mozne ze
   > maxiamalny pocet suborov na jednom zvazku je limitovany cislom
   > 512 000? Stalo sa totiz, ze server

pri vytvareni filesystemu muzete pouzit parametr tusim -i, ktery to
trosku ovlivni (pocet bytu na inode) - pokud zvolite napr. 2GB/inode,
tak budete mit moznost vytvorit dost malo souboru, jak pozdeji v tomto
dopise napisu, tak jenom jeden ;-)

   > mi "zblbol" s hlaskou v $SUBJ, a po naslednej kontrole fs pomocou fsck.ext2fs

Tato hlaska je ale zpusobena necim jinym - mrknete na
<linux/fs.h>. Jinak /proc/sys/fs/file-max nebo ve starsich jadrech
/proc/sys/kernel/file-max.

   > Po "vycisteni" zvazku od zbytocnych suborov sa zda byt v poriadku, ale
   > potreboval by som vediet ci taketo obmedzenie v kerneli (fs) existuje...

Predpokladam, ze mate svazek /usr o velikost 2GB a pokud na tomto
svazku mate standardne vytvoreny fs pomoci mke2fs (tedy 4kB na inode),
tak opravdu muzete mit jenom neco kolem 512000 souboru.
--
Pavel Janik ml.
Pavel.Janik na inet.cz