Cesky Netscape

Miloslav Trmac mitr na post.cz
Sobota Září 19 21:41:08 CEST 1998

Dobry den,
chtel bych oznamit, ze po par hodinach prace mam
/usr/X11R6/lib/X11/app-defaults/Netscape, se kterym Netscape 4.06
(RedHat RPM netscape-{communicator,common}-4.06-2) mluvi docela cesky (i
kdyz, prekladal jsem to ja, takze....). Dobra zprava: v editboxech a
menu funguje cestina bez zasahu do binarky. Spatna zprava: nefuntguje v
objektech formularu na samotnych strankach. Zkratka verze 0.01. Nicmene,
pokud ma nekdo zajem, tak mi mailnete (nebo mi reknete, kde bych to mel
uploadovat).

Nevyresil jsem jeste jednu vec, ktera se netyka primo Netscapu, ale
zrejme fvwm2. Titulky s cestinou se zobrazuji mirne divne.
Napr. titulek z Zive (omlouvam se, ze porusuji pravidla konference, dale
budou titulky s diakritikou podle ISO 8859-2):
"Netscape: -Ž (Biv -Bě (B o po -Bčí (Bta -Bčí (Bch a Internetu"
Zda se, ze titulky, ktere jsou od zacatku cesky, jsou OK, a titulky,
ktere byly puvodne bez diakritiky a pak se zmenily, jsou spatne.

Jeste jeden priklad: "nxterm -title 'ěšč Ř Ž řýžč'" je OK, pokud spustim
xterm se stejnym parametrem, dopadne to
"-Běšč (B  -BŘ (B  -BŽ (B  -řýžč"
Zatim jsem nemel cas se divat do zdrojaku (a ani to moc neumim), takze
pokud mi nekdo muze pomoct, byl bych mu moc vdecny. Mimochodem, zda se
(nepouzivam ho, jen jsem ho zkusil bez jakekoli konfigurace), ze
AfterStep povazuje okna s titulkem s diakritikou za okna bez titulku. To
je jeste horsi...
            Mirek