Linux a Alpha

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Úterý Září 22 17:07:21 CEST 1998

On Fri, 18 Sep 1998, Jan Havlicek wrote:

> [...]
> jeden kolega, co tu uz nepracuje na tom kdysi linux rozjel, takze by to
> melo jit. Jenze to bylo na disku co si do toho pridal, a na nem uz je
> zase davno neco jineho. Zbyly nam tu po nem bootovacky pro instalaci,
> ale kdyz bootneme z nich, tak to nedokaze inicializovat SCSI radic
> (nejaky NCR) takze nevidime disky. Rika to unable to find /bin/insmod.
>
> Potreboval bych nejake readme, kde je napsano, jak rozlisit jednotlive
> Alphy a jak vybrat spravny boot disk. V distribuyci RedHatu 5.1 pro
> Alphu je jich asi 20 a zkouset jeden po druhym se mi moc nechce.

Alphy se daji rozlisit podle jejich cislovani, kteremu potom odpovida
kodove jmeno. Pokud to cislo nevite, zkuste to nejak vypatrat ze SRM
konzole pres prikaz "sh".

Ja jsem tu minuly tyden zapasil s Alphaserverem 800/5.
Diky pomoci Henryka Palucha z Prahy jsem dostal odkaz na URL:

ftp://sunsite.doc.ic.ac.uk/computing/operating-systems/Linux/
      Linux-Alpha/Kernels/noritake-2030-srm-ev5.img.Z

coz je presne bootovaci image pro AS800 kodove jmeno NORITAKE.
V distribuci RH 5.1 je sice take, coz jsem samozrejme pouzil jako prvni,
ale nefungovalo a system skoncil hlaskou CPU Halted..

V tom adresari je take ramdisk, cili jsou potreba dve diskety tak jako
pro PC.

Pak jsem nabootoval do SRM konzole a zadal:
    root=/dev/fd0"

pak to chtelo ramdisk a uz jsem videl to pekne instalacni menu od RedHata.

Verte mi, byl to pekny pocit, rozjet Linux na takoveto "power" kombinaci
s Alpha procesorem i kdyz to bylo zatim jenom z disket.

Pak jsem ovsem narazil na problemy, ktere se ukazali byt neprekonatelne a
to ty, ze v tom stroji je RAID radic diskoveho pole, ktery ma sice v
Linuxu driver, ale pro jeho funkci je potreba novy firmware, coz je nutne
provest vymenou EEPROMek na tom radici....

Takze me to celkem mrzi, ze jsem skoncil na takove banalite s EEPROMkou,
ktera by se zrejme musela vymenit primo u vyrobce za velkou louzi.

R.V.

> Honza
>
> --
>                               _______          ____
>                               \___   |        |    |
>  Jan Havlicek              _      \  |   _     \  /
>  Vysoka Skola Ekonomicka  |-|   _\_| |__|_|__O__||__B<
>  University of Economy    |-|---| +++     __________|)
>  Prague CZ                |-|   | ++  ______________|)
>  E-mail HAVLICEK na VSE.CZ |=|_|___|___________________|==|

| Radek Vybiral				             Radek.Vybiral na vsb.cz |
| Technical University of Ostrava               http://www.vsb.cz/~l92494 |
| Czech Republic                                    GSM: +420 602 473 670 |
| Projects: Admin on darksys.vsb.cz		    http://darksys.vsb.cz |
| NEW! Czech: Sluzby automobilistum	          http://www.automobil.cz |
|     J.W Goethe: "Prestoze svet stale pokracuje, mladi lide musi	  |
|	           vzdy zacinat od zacatku."				  |