Nechci cestinu v RH51, maly font v xterm, pomala? Xka, mouse v konzoli

Robert Wolf wolfro00 na pf.jcu.cz
Středa Září 23 14:11:54 CEST 1998

Nainstaloval jsem linux RedHat 5.1 kernel 2.0.34 z ftp.vslib.cz.
(Predem sorry za nepresnosti, zatim jsem spis pusobil jako uzivatel linuxu a s
instalaci a spravou jeste nemam moc velke zkusenosti).

1) pri nalogovani z konzole se nastavuji tyto promenne shellu:
LANG=cz
nastaveni teto promenne vadi PERLu, ktery hlasi, abych zkontroloval, jestli
mam podporovano toto nastaveni, na jinych RH bez teto promenne chodi PERL
dobre

LINGUAS=cz
tahle promenna s tim asi jenom souvisi
Predpokladam, ze to je nastaveni ceskeho jazyka, ktere se zrejme preneslo z
instalace, protoze jsem zvolil, aby se mnou instalator mluvil cesky. ted bych
ale chtel, aby se tyhle promenne nenastavovaly

SYSFONT=lat2-16 SYSTERM=linux-lat TERM=linux-lat Toto je IMHO zrejme nastaveni
kodovani Latin (nebo ne?). Jenze problem je v tom, ze se naloguju na RedHat
4.2 a tam se tohle nastaveni prevezme a nejde spustit pine a talk (hlasi, ze
linux-lat neni znama hodnota pro TERM). Takze bych rad (pokud to teda nebude
nejak vadit linuxu), aby se tam dosazovala nejaka standardnejsi hodnota
(myslim, ze to je hodnota linux). Kdyz tam pak dam ten linux, tak se pri
nalogovani na RH 4.2 prevezme linux a jde spustit pine i talk. Muzete mi teda
rict, kde mam co vyeditovat, aby se tam dosazovala jina hodnota?

2) v X Window(s) (je to xwindow nebo xwindowS nebo jenom X11??) mam
rozliseni 1024x768, coz je v pohode, protoze ve Win95 ho mam taky, ale
problem je v tom, ze pismena v xterm jsou docela dost maly a dost mi to
vadi, proto bych je chtel nastavit na nejaky vetsi. Zkousel jsem hledat v
nastavenich a nic. Jak zmenit velikost toho pisma?

3) linux mam nainstalovany na pocitaci Cx 6x86 200 MHz, RAM 16 MB, na 700 MB
partition, s 50 MB swapem a kdyz jsem spustil X window(s), tak mi pracovaly
velmi pomalu a kdyz jsem jeste spustil netscape, tak to bylo jeste horsi nez
win95 (taky mi to je velice neprijemny tohle priznat, ale bohuzel, je to tak).
mohli byste mi nekdo rict, jestli mam neco nastavit v nejakem CFG souboru nebo
jestli mam zmenit velikost swapu nebo co? ta rychlost (nebo spis pomalost)
byla opravdu priserna ..

4) mam genius mouse 3 tlacitka, prepnute na 2 tlacitka nastavenou jakou MS
mouse 2 tlacitka na seriovem portu a v konzoli mi nefunguje copy a paste
pomoci mysi. nastavit inverzi sice mysi jde, ale pak se ten text neda nijak
zkopirovat. mohli byste mi rict, jak se s mysi kopiruje text v konzoli a kde
se to pripadne nastavuje?

Dekuji vsem za odpoved.

Zdravi

							Wolf.