Nechci cestinu v RH51, maly font v xterm, pomala? Xka, mouse v konzoli

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Středa Září 23 14:37:14 CEST 1998

Robert Wolf wrote:

> Nainstaloval jsem linux RedHat 5.1 kernel 2.0.34 z ftp.vslib.cz.
> (Predem sorry za nepresnosti, zatim jsem spis pusobil jako uzivatel linuxu a s
> instalaci a spravou jeste nemam moc velke zkusenosti).
>
> 1) pri nalogovani z konzole se nastavuji tyto promenne shellu:
> LANG=cz
> nastaveni teto promenne vadi PERLu, ktery hlasi, abych zkontroloval, jestli
> mam podporovano toto nastaveni, na jinych RH bez teto promenne chodi PERL
> dobre

To souvisi s tim v jakem adresari mate ceske locales (hledejte v archivu
konference, bylo to tady uz mockrat).

> LINGUAS=cz
> tahle promenna s tim asi jenom souvisi
> Predpokladam, ze to je nastaveni ceskeho jazyka, ktere se zrejme preneslo z
> instalace, protoze jsem zvolil, aby se mnou instalator mluvil cesky. ted bych
> ale chtel, aby se tyhle promenne nenastavovaly

Tyto promene se nastavuji ve scriptu /etc/sysconfig/i18n

> [...]
> kodovani Latin (nebo ne?). Jenze problem je v tom, ze se naloguju na RedHat
> 4.2 a tam se tohle nastaveni prevezme a nejde spustit pine a talk (hlasi, ze
> linux-lat neni znama hodnota pro TERM). Takze bych rad (pokud to teda nebude
> nejak vadit linuxu), aby se tam dosazovala nejaka standardnejsi hodnota
> (myslim, ze to je hodnota linux). Kdyz tam pak dam ten linux, tak se pri
> nalogovani na RH 4.2 prevezme linux a jde spustit pine i talk. Muzete mi teda
> rict, kde mam co vyeditovat, aby se tam dosazovala jina hodnota?

Viz vyse. Obavam se ale, ze to bude vadit te cestine.

> 2) v X Window(s) (je to xwindow nebo xwindowS nebo jenom X11??) mam
> rozliseni 1024x768, coz je v pohode, protoze ve Win95 ho mam taky, ale
> problem je v tom, ze pismena v xterm jsou docela dost maly a dost mi to
> vadi, proto bych je chtel nastavit na nejaky vetsi. Zkousel jsem hledat v
> nastavenich a nic. Jak zmenit velikost toho pisma?

XWindows. Xterm ma parametr -fn a za nej se dava nastaveni fontu. Ja pouzivam
tohle: -misc-fixed-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-iso8859-2
jinak lze pouzit program xfontsel.

> 3) linux mam nainstalovany na pocitaci Cx 6x86 200 MHz, RAM 16 MB, na 700 MB
> partition, s 50 MB swapem a kdyz jsem spustil X window(s), tak mi pracovaly
> velmi pomalu a kdyz jsem jeste spustil netscape, tak to bylo jeste horsi nez
> win95 (taky mi to je velice neprijemny tohle priznat, ale bohuzel, je to tak).
> mohli byste mi nekdo rict, jestli mam neco nastavit v nejakem CFG souboru nebo
> jestli mam zmenit velikost swapu nebo co? ta rychlost (nebo spis pomalost)
> byla opravdu priserna ..

Nevim, co je to velmi pomalu, ale Xka mi behaji naprosto hladce na 32MB. Na 16MB
jsem to nezkousel, ale behat by to melo a myslim, ze obstojne. Ovsem kde hledat
chybu to netusim.
Jina situace je s Netscapem. Uz verze 3.0 si brala (a to i na Wok95) nejakych 6
- 8 MB pameti. Pokud pouzivate 4.x tak na provoz se 16 MB zapomente (po spusteni
si vezme 11 MB).

> 4) mam genius mouse 3 tlacitka, prepnute na 2 tlacitka nastavenou jakou MS
> mouse 2 tlacitka na seriovem portu a v konzoli mi nefunguje copy a paste
> pomoci mysi. nastavit inverzi sice mysi jde, ale pak se ten text neda nijak
> zkopirovat. mohli byste mi rict, jak se s mysi kopiruje text v konzoli a kde
> se to pripadne nastavuje?

Kopirovani na consoli je: levym oznacit, pravym vlozit
v xtermu: levym oznacit, prostrednim (nebo kombinaci leve+prave vlozit)

--
                                   /\