Re2: Scanner UMAX 1220S

Blackie blackie na zf.jcu.cz
Pondělí Září 28 13:02:14 CEST 1998

On Sun, 27 Sep 1998, Leo Hadacz wrote:

> ... poridil jsem k nam scanner 1220S. Zatim marne se snazime
> prijit na to, jak jej rozchodit s dodavanym scsi radicem. Mame v pocitaci
> jeste BusLogic, ale ten zas ma jinej konektor. Redukci jsem zatim sehnal
> (ale jeste nekoupil) pouze v jedine firme, kde mi ale rekli, ze
> nezarucuji, ze to bude fungovat, neb to rozhrani nemusi pry byt ,,uplne
> scsi``. Tak jsem se chtel zeptat, jestli jste to u vas rozchodili, pokud jo,
> jestli bys mi moh prozradit jak a snad jeste, jestli nevis, jestli je ten
> originalni UMAX radic podporovan v Linuxu. Diky za pripadne odpovedi.

> [...]

Vypada to, ze dodavany radic je nepouzitelny. (Vi, nekdo, co je to za typ,
nebo s cim je kompatibilni?). Astra ma 25pin SCSI konektory, dodavany kabel
je [25 - 25], asi nepouzitelny. Ja jsem to vyresil kabelem
SCSI [25pin - 50 Centronics] a redukci [50 Centronics - 50 MicroD], coz uz
jde na externi konektor (mame tu Advansys, Adaptec 2740 EISA, Adaptec
2940 Ultra). Udajne (??) se neda sehnat redukce na Ultra Wide (68 MicroD)
a nektery Buslogic ma jeste jiny konektory (mozna Ultra Wide Twin Channel ???)
Problem je v tom, ze ten 25pin terminator na scanneru nezaterminuje uplne
50 pin sbernici a take scanner pri provozu zamyka na chvilicku SCSI sbernici.
V praxi je tedy dobre mit na jednom kanalu jen ten scanner.

Ja jsem dal Astru na stary pomaly EISA Adaptec 2740 Twin Channel (ve 486ce)
Na jednom kanalu je Astra, na druhem dva disky (200+600). Terminovani jsem
moc neresil (neprisel jsem na to, jak nastavit interni). Scanuje se po NFS
na jiny disky, zatim jsem nerozchodil komunikaci pres tcp/sane.
Zkousel jsem to taky na Alpha stroji (DEC2000, stejny radic, jen single
channel), u nej jeste paska,CD,a 2 disky. Pri scanovani za silneho provozu
na SCSI tuhnul na timeouty.

Jestli vi nekdo o lepsim reseni, rad se poucim...

Blackie
<blackie na zf.jcu.cz>

P.S. Jmenama konektoru si nejsem tak jisty a nerucim za to, ze je vsechno
presne tak, jak jsem napsal.