vim - cestina 1250

Vaclav Blaha vblaha na iol.cz
Sobota Duben 3 20:48:58 CEST 1999

Tomas Kouba wrote:

> Zdravim vsechny a preji pekny den,
>
> ucim se "vim" a obcas potrebuji na Linuxu neco napsat v CP1250 (windows).
> Bohuzel mi nejdou napsat znaky, ktere se lisi od ISO (napr. s,z s hackem).
> Nevite, jak to udelat? Ze by to takovy mohutny editor neumel? Pritom verze pro
> W32 pise dobre....
>
> Moc dekuji za pomoc...

Ja bych rekl, ze to te mohutny editor neumi a nikdy umet nebude. Pochazi
totiz z tech bajnych (nastesti dneska uz se rozsirujicich) koncin, kde
operacni systemy funguji a proto jim aplikace mohou sem tam nejaky ten
ukol prenechat (treba v tom smyslu, ze budou cist nejaky standartizovany
vstup misto portu 0x60). Pro reseni vyse uvedeneho je tudiz nutne vhodne
nakonfigurovat textovou konzoli pro podporu cestiny, a vi to potom bude
cist z te konzole (na to je dokumentace dostatek).
 S kodovanim CP1250 bude asi trosku problem, protoze pod Linuxem moc
rozsirene neni a zlikvidovat konzoli tak, aby v nem jela, by asi dalo
dost prace. Takze lepsi bude psat v ISO-8859-2 a texty potom
prekonvertovat do CP1250, skriptiky pro sed jsou na to napr. na CD
RedHat 4.2 od Computerpressu (a urcite i nekde jinde, a urcite to jde i
nejak jinak).

$From

--
INIT: no more processes left in this runlevel