Prechod NT => SAMBA

matus kral kral na merck.sk
Čtvrtek Duben 8 12:23:24 CEST 1999

> V sucasnosti mam nastarosti jeden NT server. Ta "rychlost" mi vsak ide
> kus na nervy. Chcel by som preinstalovat tento server na Linux+SAMBA.
> Podmienkou je vsak aby mi SAMBA vedela emulovat NT domenu, vratane
> Roaming Profiles. Vie mi niekto povedat ci s tym ma skusenosti a ako
> spolahlivo to funguje? Budem vdacny za kazdu cennu radu.

    ja som presiel na sambu, domenu som v nej nerobil, zostavaju na to
este jedny NT-cka, ktore musia tak ci tak bezat. raz som to experimentalne
skusal a funguje to vratane profilov. inac ako hovorim, bezim SAMBU v
server mode a hesla kontroluje cez NT domain server. celkom sikovne,
odpada potreba pouzit smbpasswd a bezis user mod.

    btw: na disky vacsie ako 4gb potrebujes sambu 2.0.x, btw2: mam maly
problem s tlacenim cez tu sambu. linux tu spravuje par print serverov (HP
jetdirect), tlacenie cez lpr pri prazdnej fronte spravi chybny prvy
spoolovy subor, po vytlaceni ktoreho zmaze celu frontu :(

    to all: mam ale inu otazku. da sa samba nastavit, aby bezala ako root
a prava na filesystem robila podla seba resp. jej nastavenia? tj. read and
write pristup. ma nieco ako read a write list, ale pri citani (pisani) z
linux filesystemu sa sprava ako user priamo na filesysteme, takze darmo
budem davat read list nejakej skupine (podla /etc/group), ak ta groupa
nema read pristup vo flagoch, neprecitam.

    priamo na linuxFS potom musim dat do danych adresarov pristup kazdemu,
co sice az tak nevadi, alebo aj tak vsetci bezia na ten linux iba cez
sambu, ale nepaci sa mi predstava, ze by mal mat pristup na ten dany FS
kazdy :(