obrdisk

Pavel Socha psoc5462 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Čtvrtek Duben 8 16:54:45 CEST 1999

zdravicko

mam dojem, ze to tu jelo uz vickrat, ale treba mi negdo poradite komplexne

s pocitem vyhodne koupe jsem si poridil 10GB Quantum a ted si skoro
myslim, ze jsem si nabehl
doted jsem mel 3.2GB hard a bylo vsechno v pohode -- bootovaci partysny
mohly byt vsude (samozrejme DOS, WINdousy a FreeBSD na primarnich, Linux
kdekoli), fatkovy partysny jakbysmet, ale co ted?
ten disk ma 1247 cyl. (pri LBA) a jak to tak vypada, tak muzu pouzivat
snad jen tech magickejch 1024 (anebo se pletu?? - rad bych) - alespon to
tak vypadalo, kdyz jsem se pokusil celej disk porozdelovat - po odklepnuti
w v fdisku sice nic nenapsal, ale nasledovny fdiskovani uz nejak nechtel
prekousnout -- a tak jsem se postupne dostal az k tomu, ze jsem zacal od
znova - jen do nejakejch tech 1024 cyl..

jak je to - domnival jsem se, ze kdyz budu pracovat s LBA, budu moct (ale
jen do tech 1024 cyl.) delat psi kusy a bejt v pohode pri rozdelovani a
naslednem bootovani, ale nikoli - nejde mi lilo presvedcit, aby udelalo
alespon neco (podotykam, ze se mu snazim vnutit neco podobneho, co
bylo na starym disku - neco jako: 3 prim part.: 50MB - DOS, 500MB - WIN,
700MB - FreeBSD, v ext. by mely byt nejaky ty linuxovy, swap, a naky
FATky) -- to musi byt i tady boot-part. do nejakejch tech 512MB, jako
kdybych mel takhle velkej disk na NORMAL??

no asi bych tak nak pokracovat v rozcilovani a se nad mou soucasnou
neschopnosti, ale radeji se tedy tazu:
mate nekdo pekne rozchozeny velky disk s vice OS (tedy vice boot-part.)?
popripade (radeji toto) - jak to mate rozchozeny?

tak dekuji mnohokrate a naschle

pavel