Linux a WinNT a LILO

Petr Olivka petr.olivka na vsb.cz
Čtvrtek Duben 8 15:48:03 CEST 1999

Kuzel Jan wrote:

> Ahoj,
> mam linux a Winnt (na NTFS) na jednom pocitaci. Pouzivam LILO boot
> manager - ale WinNT se nerozbehnou (padnou do modry obrazovky ... BOOT
> DEVICE FAIL ... nebo neco v tom smyslu)
> Kdyz ale vyhodim z MBR lilo a namirim ho primo na WinNT - bootojou
> normalne. Mam vse cerve nainstalovane, takze si mylim, ze je problem v
> LILO. ..
> Nesetkal se nekdo s necim podobnym?
>
> diky za jakekoliv tipy
>
> J. Kuzel

Ja jsem s necim kdysi bojoval a mel jsem nekolik ruznych problemu.
  1. NT chtely aby jako aktivni partition byla nastavena ta ze ktere
bootoju, nebo nesmela byt aktivni zadna, to zalezelo jestli mam jeste
nejakou primarni FAT
  2. nebo mi nejaky dobrak ( asi NT ) prehazely zaznamy v MBR
  3. nebo sem instaloval NT na logicky disk ( v mluve linuxu na sda5 ) a
linux jsem pridal az nakonec a pro NT to znamenalo zmenu poradi
partition, bylo nutno prepsat v boot.ini index partition
  4. nebo sem nekde z diskety chytil jakysi hnusny dosovsky boot viirus (
z hlediska dosu byl neskodny )  a protoze nikde nemel FAT, kam by se
zasil tak udelal binec v NTFS, ktera byla jako prvni po ruce.
  5. jinak me nic nenapada, musel bych videt MBR, treba diskeditem.

poli