Sybase problem s cestinou

Vaclav Ovsik ovsik na skoda.cz
Pátek Duben 9 09:46:58 CEST 1999

On Thu, 8 Apr 1999, Vladimir Hrnecek wrote:

> Dobry den,
> prosim o radu jak nastavit cestinu v Sybase.
> Na RedHatu 5.2 mam ASE od  Sybase, z webu www.sybase.cz jsem ziskal podporu
> cestiny, tuto jsem nainstaloval, pomoci programu sybinit jsem na serveru
> nastavil charset iso88592. Pri prihlaseni k serveru mi vsak PHP3 nebo ISQL
> hlasi chybu, ze server ma nastavenou znakovou sadu iso88592 a klient iso_1.
> U sybase me poradili, ze znakova sada pro vsechny mistni klienty se da
> nastavit v souboru ($SYBASE)/locales/locales.dat. Toto se me vsak
> nepodarilo.
Udelal jsem balik rpm na tu lokalizaci. Nemuzu ho ted nikde vystavit, nemam
ftp server. Poslete kdyztak adresu kam to chcete uploadnout.

V zasade to ale neni nic sloziteho.  (Predpokladam, ze jste lokalizacni soubory
spravne umistil do $SYBASE/charsets.) Moje sekce [linux] v souboru
$SYBASE/locales/locales.dat vypada takhle:

[linux]
        locale = cs_CZ.iso88592, us_english, iso88592
        locale = cs, us_english, iso88592
        locale = cz, us_english, iso88592
        locale = czech, us_english, iso88592
        locale = C, us_english, iso_1
        locale = ENGLISH, us_english, iso_1
        locale = FRENCH, french, iso_1
        locale = GERMAN, german, iso_1
        locale = JAPANESE, japanese, eucjis
        locale = default, us_english, iso_1

Znamena to, ze pokud nastavim locale pred spustenim aplikace pouzivajici
Open Client (isql, sqsh, php s mod. sybase ...)
napr. `export LC_CTYPE=cs_CZ.iso88592', bude Open Client pouzivat
jazyk `us_english' a znakovou sadu iso88592.
Pokud bude locale `C' bude pouzivat iso_1.

PS: vyrobil jsem take rpm sqsh (SQshelL), coz je nahrada za dosti
neprivetive a primitivni isql.

--
	Vaclav OVSIK			email: ovsik na skoda.cz
	Network Management Center	phone: +420 19 7738560