Jak udelat ...

Radek Hnilica radek.hnilica na usa.net
Čtvrtek Duben 15 09:43:34 CEST 1999

In article <37159129.C86B339E na pv.anet.cz>, radek.majer na pv.anet.cz wrote:
>Dobry den,
>
>potreboval bych poradit.
>Mam textovy soubor, ktery ma ruznou delku. Potreboval bych, aby se mi z
>daneho souboru odfiltrovaly prvni 3 radky a posledni tri radky, to co je
>mezi potrebuju vlozit do dalsiho souboru, s kterym budu potom dale
>pracovat.

Das si ls -l na soubor, a to ti povi kolik radku soubor ma, potom pomoci
jednoduche matematiky a prikazu head a tail vyseparujes co potrebujes.
cat file| tail -n pocet_radku_minus_tri| head -n pocet_radku_minus_sest \
>new_file

Paklize to budes chtit zautomatizovat, musis si nastudovat vice bash.
A nebo se zde jiste najde guru jez z fleku vysype tech par (slovy jeden)
radek kodu. Ja zas tak silny v pocitani v bash nejsu.

No a kdyz ti to bude pomale, pak nezbyva nez sahnout po nejkakem
programovacim jazyku.

Radek Hnilica