(OFFTOP) Reakce na dnesni clanek...

Oto Buchta oto_b na jezek.buchtovi.cz
Čtvrtek Duben 15 16:37:03 CEST 1999

Dne Čt, 15 duben 1999 Ladislav Šolc napsal(a):
>Dobry den,
>panove co takhle radeji nez rozhorcene a nastvane debatovat o tom jak je to
>vsechno podle a neobjektivni
>vyzkouset realitu.

Ano. Proc ne. Ja jsem pro.

>Prestante si prehazovat Linux a NT jako horkou bramboru a podobne testy
>provedte.
>Paklize dokazete byt objektivni a nestranni muze to byt celkem zajimave.
>Nemam bohuzel k dispozici nekolikaprocesorove stroje, ale jiste se mezi nami
>taci najdou, ze ?

No. Ja treba k dispozici nekolikaprocesorove stroje mam. Ale jsou bohuzel zplne
vytizene jako Linuxove servery. Navic se priznam, ze kdybych mel kupovat
4-procesorovou masinu, urcite v ni nebudou Xeony, ale spis Alphy.

Navíc. Zná někdo z Vás příklad využití 4procesorové mašiny se ČTYŘMI ethernety,
které by byly pověšeny každý na jiném procesoru? Navíc by mne zajímalo, jak NT
řeší routování. Žeby routovacími tabulkami mezi procesory? :-)

>Staci jen vymyslet spravny postup a testovaci soft. A uvidi se.
>Docela rad bych vedel, zda byste byli schopni unest ze NT jsou jako file
>server rychlejsi nebo byste se odvolavali
>na kdovi co a v opacnem pripade se potvrdi vase ( u nekoho az fanaticka )
>obliba jedineho systemu.

Co se týče file-serveru. Myslím si, že NT mají mnohem lepší předpoklady být
rychlejším file-serverem pro SMB.
Na druhé strně si myslím, že Linux má mnohem lepší předpoklady být rychlejším
file-serverem pro NFS a Netware zase ve svém protokolu. Nativní protokol by měl
být vždy lepší než dodělávaný a lámaný přes koleno.

No a co se týká FTP, tam to mám ověřené.
Linux je rychlejší než Novell 4.11 je rychlejší než NT 4.0

Problém ale zůstává u WebServeru. S IIS pod NT mám ty nejhorší zkušenosti,
kdežto Apache, to je IMHO jinší kafe.

Ikdyž na druhé straně IIS jede multithreadově, kdežto Apache do 1.3.3 ne.
On sice fork() je na nových jádrech téměř stejně rychlý jako CreateThread(),
ale přeci jenom to není thread. Na druhé straně se není čemu divit. Při chybě
dll-ka jde celý IIS nahubu, kdežto Apachi spadne jeden z X-potomku demona,
takže si vrčí vesele dál. Příklad pádu - BDE. Má omezený počet handlů na
tabulky a jeho překročení znamená zátuh. A protože jsem potřeboval, aby šlo
přes BDE více DLL (desítky) a BDE 4.0 mělo omezení na 32 handlů .... Je Vám
jasné, kolikrát denně jsem asi musel nahazovat IIS, když počet selektů za
sekundu na desetimegové databázi přelízal deset.

Oto Buchta