Cesko/anglicky slovnik

Radek Hnilica radek.hnilica na usa.net
Pondělí Duben 19 09:07:11 CEST 1999

In article <1F0ABA9582C na tyto.vslib.cz>, Petr Kolar wrote:
> [...]

Ano, nemuzeme vykradat cizi prace, uz proto ze to neni slusne,
a je to protipravni.

V nejakem pocitacovem casopisu, myslim ze to byl CHIP bezel nebo snad
bezi serial pocitace a pravo.  A zda se mi, ze tento nebo podobny
problem tam byl diskutovan odborniky.  Jen nevim v kterem cisle.

>   Ja bych to tak optimisticky nevidel. Slovnik neni jenom seznam dvojic
>slov, ale jsou tam i slovni spojeni, fraze, atd., ktere z nej podle meho
>nazoru autorske dilo delaji.

Myslim, ze to nejsou ani slovicka, ani fraze ale jejich celkove sestaveni,
co zpusobuje ze se na takovouto praci vztahuje autorsky zakon.

Vznika otazka.  Z vetsiho mnozstvi komercnich slovniku vytahnete data.
Tato data sloucite, u konfliktnich polozek vyresite konflikt.
Tedy nezakonnym zpusobem vytvorite slovnik.  Da se nejak dokazat ze
jste svuj slovnik ukradl.
Myslim ze asi da. Pokud nerealizujete velmi slozity analyzator ktery
vas odstini od detailu jednotlivych slovniku, tyto detaily, specificke
pro kazdy slovnik (styl, zkratky a ja nevim co jeste) vas usvedci
ze jste prevzal data z ciziho slovniku.

Co ale kdyz vezmu slovnik s 65000 slovy a poridim si (rucne) vypisky
k 100, 500, 1000, 5000, 20000, .... 65000 heslum tohoto slovniku.
Je mnou vytvoreny slovnik, ktery je po castech identicky z puvodnim
slovnikem autorske dilo. Myslim si, ze pokud kazde heslo preformuluji
tak ano, ale kdyz ne tak co?

Radek Hnilica