xxgdb - step problem

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Pondělí Duben 19 10:15:15 CEST 1999

Dne 19. 4. 1999 Radek =?iso-8859-2?Q?=A9m=EDdl?= napsal:

> pomuze mi nekdo s nasledujicim problemem?
> po dlouhe dobe jsem programoval v C a protoze to
> jaksi nechodilo, pouzil jsem xxgdb. kdyz chci ale
> program krokovat, vypisuje se neustale nasledujici
> hlaska:
>
> strcmp(p1=0x4001a607 "isupper", p2=0x8048392
> "malloc") at
> ../sysdeps/generic/strcmp.c:30
> ../sysdeps/generic/strcmp.c:30:No such file or
> directory
>
> vite co s tim? kde to neco (zrejme chybejici)
> sehnat?

Pravdepodobne mate libc zkompilovane s debug informacemi, takze se debuger
snazi krokovat i jejich zdrojak, ktery vsak neni k nalezeni. Asi nejsnazsim
resenim je pouzivat na libc funkcich next misto step. Muzete si samozrejme
nainstalovat i zdrojaky libc, ale jednak je mi divne, ze je debugger hleda na
relativni ceste a jednak je krokovani libc funkci IMHO zbytecne. Posledni
moznost je pouzit libc bez debug informaci, debugger se pak pri volani step
zachova, jako kdyby jste volal next, tzn. nesnazi se do funkce vstoupit.
Pokud se rozhodnete pro posledni moznost, neni treba libc preinstalovavat,
staci udelat

strip /lib/*

(strip je v baliku binutils)

S pozdravem