konfigurace DHCP klienta

Igor Bujna bujna na tcioptics.cz
Pondělí Duben 19 17:06:41 CEST 1999

> Zdravim,
> Je nekde na Inetu popis podrobny popis, jak nakonfigurovat DHCP klienta? Snazim se nakonfigurovat DHCP klienta na Red Hat 5.0, ale nedari se.  V dokumentaci je to hrozne strucne.
> Kdyz dam pevnou IP adresu, tak to funguje skvele (ping IP, ftp IP). Telnet nechodi (proc?). Ale ja bych rad tenhle pocitac videl v siti pod jeho hostname.
> Sit bezi pod Windows NT. Pingam a FTPeckuji z pocitace s Windows 95.
> Diky za radu,
> Martin Gerboc

Toto je velice jednoduche. Nevim jak verze nizsi nez red hat 5.0,
ale ja od verze 5.0-5.2 jse toto nakonfiguroval takhle:
v /etc/sysconfig/network-scripts je treba soubor ifcfg-eth0 pro kartu
eth0, kde je polozka BOOTPROTO=none.
Misto none by melo byt dhcp.Jak jsem moc dhcp nepouzival, ale u
nas ve firme bezi DHCP server na novell netware 4.11 a ja jsem
pouzil BOTTPROTO=bootp. a vse probehlo spravne, nevim na cem
Vam jede DHCP server, ale novell umi zaroven jak DHCP tak i
bootp.
Dalsi vec: DHCP server musi byt ve stejne siti, kdyz ne tak se
musi zkunfigurovat i routovaci tabulka routru,ktery je  mezi sitemi.
Mozna nekde jsem cetl(FAQ), ze by se mel nejdriv vytvorit trabes
rucne na eth0 sit 255.255.255.255.
route add net 255.255.255.255 eth0.
Zkuste.

    With regards
                          Igor Bujna

    Meopta-optika, a.s.
    member of the TCI group
    E-mail: bujna na tcioptics.cz
    tel.: +420-641-24 2619 , 2621(answering machine)
    fax.: +420-641-206579