Cesko/anglicky slovnik

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Úterý Duben 20 10:58:40 CEST 1999

> Mno pozor na to o cem se bavime ... pokud se jedna o kopii slovniku
> neni sporu. Pokud se vsak jedna o vybrani seznamu ve tvaru ustalene
> slovo(rceni)=vyznam, melo by byt podle me vse v poradku jelikoz
> slovnik je od toho abychom z neho tuto informaci pouzili. Nicmene to
> nic nemeni na etice veci.

Ono to s tim slovnikem neni az tak jednoduche. Pravnici proste
nevedi, a to ani v Cechach, ani v zahranici. (Na Tolkienovskem listu
jsem sledoval dost krvavou hadku o to, zda publikovani slovniku (ve
smyslu slovo=slovo, jak jsem to vydedukoval z cetby) quenyjstiny je
poruseni Tolkienova copyrightu nebo ne; zaver z toho zadny nebyl.)
Navic ceske pravo neni precedentove, takze zalezi na schopnostech
pravniku a usudku soudce.

(Ten nemecky pripad s telefonnim seznamem(*) tusim soudce rozhodl
tak, ze podstatne je, zda ta firma, kter to znovu vydava, musela
vynalozit netrivialni usili; pokud ano, tak be se podle toho soudce o
poruseni prav nejednalo. Je to jakysi pokus o nastoleni etiky. Ovsem
nemusi se pripadneho slovniku vubec tykat.)
(*) Telefonni seznam je hodne podobna zalezitost slovniku - je to
seznam paru polozek, kde vlastne kazdy par sam o sobe je verejna
(necopyrightopvatelna) polozka.

Muj osobni zaver: Pouzit opatrnost a zdravy rozum. Mate-li dost penez
na pravnika, abyste dokazovali nevinu, mate urcite dost penez, abyste
ten slovnik koupili.

PS Divim se, ze nam Yenya jeste neprebouchl sosak. Je to dost
off-topic, neni-liz pravda?
--
Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz