Cesko/anglicky slovnik

Vaclav Blaha vblaha na iol.cz
Pondělí Duben 19 22:46:10 CEST 1999

> too much to quote...

Ja netvrdim ze je spravne vykradat cizi databaze. Ani netvrdim, ze je to
obecny zpusob vytvareni free software. Ale tvrdim, ze je to obecny
zpusob vytvareni slovniku.

 Vetsinu komercnich slovniku clovek sezene pod licenci, kterou ani necte
a ktera se vztahuje na slovnik jako celek. Ale kazdy slovnik se sklada
ze dvou casti - z trosky kodu a z databaze slovicek. Spravne by bylo,
aby byla jedna licence na tu trosku kodu a dalsi na databazi slovicek.
Lidi by si pak sehnali program a zvlast databazi, treba od jineho
autora. A programatori by nemely problemy s kontrolou tisicu slovicek.
ING by proste napsal program, PHDRCSC by vytvoril databazi a oba by za
to dostaly slusne prachy... to vsechno je utopie ale nebyla by to
nadhera... jestli nekdy napisu slovnik bude tak fungovat.

 Napsat kod pro slovnik neni zas takovy problem. Nejtezsi je sehnat
slovni zasobu. Vykradat cizi slovniky spravne neni, ale zijeme ve svete,
ktery zdaleka neni idealni, takze to uplne nezavrhuju.

 Ale konecne k veci: kdyz sem se vprvopocatcich teto flamewar vyjadril v
tom smyslu, ze hodlam vytvorit slovnik, ozvali se mi (soukrome) lidi
(doufam, ze mi to ted nemaji za zle) a nabyzeli mi, ze mi poslou nejake
databaze slovicek. Coz se mi zda celkem elegantnim resenim problemu -
kdyz mi pres anonymni remailer prijde databaze slovicek v nejakem
anonymnim formatu s dodatkem, ze je free a muzu ji pouzit, nevim, proc
bych ji pouzivat nemel. Timto stylem "narod sobe" by  IMHO bylo mozno
vytvorit rozsahly free slovnik bez vetsich problemu.

 A jeste jeden dotaz ke zdejsim moralistum ( v dobrem slova smyslu):
Pokud bych napsal program, ktery se na kazdy radek z /usr/dict/words
zepta nejakeho online www slovniku a udela z toho databazi, bylo by to
eticky spravne? (To, jestli by to bylo legalni, zalezi nejspise na
podminkach daneho slovniku).

v.b.

--
Black windows of paint / I scratch with my nails / I see others just
like me / why do they not try to escape?