hosts.equiv a netgrupy

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Pátek Duben 23 16:29:58 CEST 1999

Hi all,

nainstalovali sme vo firme SuSE 6.0 a co dovtedy
chodilo, chodit prestalo. Konkretne ide o to,
ze potrebujeme povolit rsh pre konkretnu netgrupu,
definovanu v NIS. V SuSE 5.3 (ako aj na HP-UX) na to
sluzi syntax + na meno_grupy v /etc/hosts.equiv

Vyzera to bohuzial tak, ze rshd (resp. funkcia ruserok)
netgrupy ignoruje a vysledkom rsh je permission denied.
Pristupove prava su OK (ked do hosts.equiv napisem meno
pocitaca, vsetko chodi), NIS funguje tiez (s passwd
nie je problem a ypcat vypise co treba) a pokial ide
o /etc/nsswitch.conf, skusil som uz snad vsetko.
Nejde to ani pre bezneho uzivatela, ani pre roota
(viem, ze pre roota treba rshd -h v inetd.conf).

Na sieti som na tuto temu nasiel akurat jeden
vykrik o pomoc podobne postihnuteho a inak nic.
Zda sa, ze glibc robi niektore veci inak ako
libc5 - vie tu niekto, co je vo veci a ci ide
o bug alebo feature?

Aby som predisiel zbytocnym spravam: ano, viem
ze z hladiska bezpecnosti by som sa mal po
zacuti hosts.equiv trikrat prezehnat :-)

Vdaka
--
				Stano