GRUB

Petr Konecny pekon na decibel.fi.muni.cz
Pondělí Duben 26 18:40:03 CEST 1999

 Tomas> Milan Zamazal wrote:

 TD> Preji vsem pekny den, mam stroj s WinNT (1.2 GB disk) a Linuxem
 TD> (10 GB disk). Bohuzel ten veky disk je detekovany s 19651
 TD> cylindry, takze na nem nemuzu spustit LILO. Rad bych tedy
 TD> bootoval pomoci Grubu, ale neumim z nej spustit WinNT (v
 TD> dokumentaci jsem to nenasel) ?

 Tomas> Diky za zpravu. Bohuzel to je prave to, co jsem dosud nepochopil - JAK
 Tomas> pouzit chainloader ?
 Tomas> V dokumentaci Grubu je psano rpave to,z e se ma pouzit. Ale JAK ?
 Tomas> Zatimco napr. Linux pustim
 Tomas> pomoci prikazu grubu :
 Tomas> root=(hd1,0)
 Tomas> kernel=/vmlinuz root=/dev/hdb1 .....
 Tomas> tak s WinNT si vubec nevim rady (krome root=(hd0,0)). Co se ma napsat
 Tomas> jako parametr chainloader ?

Parametrem chainloaderu je soubor, ktery obsahuje kod zavadece zvoleneho
OS. Takze jedna moznost je v linuxu udelat:

dd if=/dev/hda1 of=/boot/grub/winnt.b bsize=512 count=1

No a pak chainloader=/boot/grub/winnt.b

Chainloader akceptuje ale i blocklist zapis, takze (hd0,0)+1 by melo
fungovat stejne. Ja preferuju prvni verzi kvuli boot virum.

                                                Petr

p.s. Predpokladam, ze mate wokna v prvni oblasti prvniho disku a
/boot/grub je na rootu grubu.

--
Avoid strange women and temporary variables.