POMOC ! NT+LILO

Petr Olivka petr.olivka na vsb.cz
Úterý Duben 27 08:10:53 CEST 1999

Zdravim,

  sem si procetl vase utrpeni, ale musim upozrnit na nekoli veci:

1. lilo v mbr neprepise signaturu kterou si tam placnou nt. Signatura se vali na
offsetu nekde mezi 1AC - 1BD v mbr, a zavadeci kod lila je mensi, takze tam
signatura zustane. (zatim mi nikdy nezmizela).
2. i kdyz se signatura prepise, zatim sem za posledni 4 roky nevidel stroj kde by
to vadilo, na vice discich s vice partisny se akorat zamichaji pismena c: d:
atd..., ale v diskmanageru v nt se to srovna. (Bezne si tu prenasime disky v
supliku mezi vice stroji.)
2.1 priklad lilo.conf
  boot=/dev/sda
  root=....
  image=/boot/bzImage
    label=linux
    readonly
  others=/dev/sda1
    label=dos
  others=/dev/sda2
    label=nt

  pustim lilo a tohle prece nemuze znicit HD a muzu bootovat vsechno lilem.

3. zkuste v kritickem pripade nabootovat nt z diskety. Jo zni to divne ale de to
snadno. Naformatujte si pod nt disketu ( zmeni se boot sector ), nakopirujte na
ni ntldr, ntdetect.com a boot.ini. Pri trose zrucnosti muzete nabootovat nt i z
prineseneho disku v supliku.
4. pokud vam nekdo nebo neco znici mbr, urcite si priblizne pamatujete jeho
rozdeleni. diskeditem se pak mrknete na prvni sektor kazdeho cylindru a urcite (
kdyz prblizne odhadnete zacatek ) najdete zacatek kazde partition. vyplnite
tabulku a diskedit dopocita zbytek. je to sice otravna prace, ale za 20-30 minut
muzete vse opravit. A priste uz si zalohu mbr urcite udelate.
5. nt casto rozhaze, kdyz se meni pocet a poradi partitions po instalaci. Uvedu
naprosto typicky priklad.
  mam primarni part s dosem, jednu extended s jednim log, diskem a volne misto.
primarni bude csilo 1 a  jedna part v ext cislo 2. nainstalijete NT  a ty bootuji
z 1, ale adresar winnt maji na 2. ted pridate do free space linux a zmatete
dabelkeho bila. nt totiz spocitaji vsechny primarni part. a daj jim poradove
cislo a pak se venuji tomu co je v ext. part. cili cislo 2 uz je nekdo jiny a
puvodni 2 se stava treba 3 nebo 4. NT nenabootuji, ale staci v boot ini prepsat 2
na 3/4 a jste za vodou.
6. bacha na viry z boot sektoru, v dosu jsou prakticky neskodne, ale pokud
nenajdou vhodnou fatku, zpanikari a chovani je nepredikovatelne. proste chyba
programu. pak se to tezko spravuje.

poli