POMOC ! NT+LILO

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Pondělí Duben 26 20:23:02 CEST 1999

On 26 Apr 1999, Stanislav Meduna wrote:

> [...]
> : do prvni partitiony ale ze je pokopana, pak cosi delaly, nakonec zarvaly,
> : ze to nejde a nejaka cisla pro technickou podporu. Pak ale nesel ani Linux
> : z diskety, a po naloadovani DLX se ukazalo, ze je pokopana MBR a hranice
> : partition nejsou na celych blokach a pod.
>
> Aaa - konecne potvrdenie, ze na vine je skutocne Bill
> a nie nejaky moj blby zasah. _Presne_ toto sa mi stalo
> tiez. Kedze si po inej podobnej nehode MBR zalohujem
> dokonca aj na papier :-), otukal som tam diskeditom
> povodnu part. tabulku a vsetko bolo zase OK.

Tak tohle se mi skutecne jeste nestalo. A ze znicenych MBR na NT jsem uz
videl dost. Tam skutecne neco nakoplo disk asi uz v dobe, kdy probihala
instalace linuxu, pripadne to s oblibou delaji viry, ktere nesnesou MBR od
NT protoze ma neocekavany format. Ale pravda je, ze NT prilis zevrubne
partiton nekontroluji.

> : Presto bych rad zvou polozil otazku - proc LILO vadi , co prepise na MBR ?
> : Proc nevadi kdyz uz tam LILO je a NT se instaluji v pohode. Co je to ta
> : bezpecnostni signatura.
>
> Podla mna si proste urobi nejaku checksumu a ked mu
> pri boote nesedi, odmietne pracovat. V podstate

Asi to tak nejak bude, my s tim mame problemy pri duplikaci NT metodou dd
if=/dev/hda of=/dev/hdb, MBR se musi vyrobit extra a schovavame si ho, da
se na stejnem stroji pouzit v libovolnem poctu instalaci.

> : A P.S.     vite jak najit na 4 GB disku danou sekvenci _ tj AA55 ?

Jedine norton disk editor, ale nevim jestli si poradi s tim 4GB diskem.

Ony se hranice partiton nechajji odhadnout, pokud vis, jak byl disk
parcelovan, ale pokud NT nakopirovaly neco na c:, ktere toho casu nebylo
kde melo byt, bude to vsechno asi prd platne.

Mrzi me, ze sis moji radou zkazil data, ale me se to dosud osvedcovalo bez
nejakych problemu.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Pesimista vidi v ementalskem syru jen ty diry.