500 MB disk a 486ka

Tomas Potok potok na dcs.fmph.uniba.sk
Úterý Duben 27 11:50:16 CEST 1999

Dobry den!

Ked sme sa tu uz rozkecali o diskoch, mam aj ja jenu otazku. Mam stroj
486DLC a radic (pravdepodobne) IDE (t.j. ziadne EIDE a podobne,
klasicka ISA karta rok vyroby okolo roku 92)

Problem je s diskom Western Digital 516 MB. Ten bios na motherboarde ma
datum vyroby '89 a samozrejme nechape pojmy ako LBA. Ale pokial moje
obmedzene vedomosti siahaju, stare masinky by mali predsa pracovat s
diskom do okolo 520 MB, nie? V kazdom pripade moja 386SX to zvladala v
pohode.

Disk sa sprava dost zvlastne: prva particia je DOS (200MB) a dalsie miesto
je linux, ale zda sa, ze ked sa nieco pokusi zapisovat nad urcity cylinder
tak to ten disk zapise uplne randomovo niekam na disk. (odisli mi uz dve
particie) Ked zapisem nieco na koniec disku, napriklad to prepise tu
DOSovsku particiu.

Ked si este na nieco podobne spomeniete, privital by som pomoc.

--
Tomas Potok, student & Linux admin
potok na afnet.uniag.sk