500 MB disk a 486ka

Michal Bejcek michal na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Úterý Duben 27 10:32:20 CEST 1999

> Dobry den!
>
> Ked sme sa tu uz rozkecali o diskoch, mam aj ja jenu otazku. Mam stroj
> 486DLC a radic (pravdepodobne) IDE (t.j. ziadne EIDE a podobne,
> klasicka ISA karta rok vyroby okolo roku 92)

Mam zcela stejny stroj a disk dokonce 850 MB WD. BIOS na desce je samozrejme
take stary, ale problemy s bootovanim nejsou. Disk je rozdelen na 3 casti
a to /hda1 470 MB Linux Native, /hda2 opet Linux Native (ale myslim, ze by
mohla byt i DOSova partisna) a pak Linux swap.

V BIOSu mam disk nastaveny jako user type s jeho spravnymi parametry (staci
tedy, ze BIOS o disku vi). Dalsi nastaveni parametru disku mam v /etc/disktab
Bootuji pres lilo a nemam problem. Nevim ale, jak by to bylo s bootovanim DOSu.

Jinak dalsi moznost pro velke disky WD je pouziti programu EZdrive.

> prva particia je DOS

zkus jako prvni partisnu dat linux

> obmedzene vedomosti siahaju, stare masinky by mali predsa pracovat s
> diskom do okolo 520 MB, nie? V kazdom pripade moja 386SX to zvladala v
> pohode.

V kazdem pripade by s takhle velkym diskem nemely byt problemy.

                                 Michal Bejcek
		         e-mail:  michal na ucw.cz
			 http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~michal