500 MB disk a 486ka

Filip Hroch hroch na monoceros.physics.muni.cz
Úterý Duben 27 11:38:41 CEST 1999

Ahoj,

pri instalovani Linuxu na moji 386ku s 1.2G diskem
jsme mel nejvetsi obavy prave z toho, jak to bude s tim
velkym diskem, dokonce jsem chtel koupit (asi pred pul
rokem) disk mensi nez 520M, ten se me ale nepodarilo sehnat.

Pak jsem se ale docetl v dokumentaci (ide.txt), jak na
desce, ktera to nezvlada udelat aby to zvladala. Ve strucnosti,
a s matnymi vzpominkami pro to plati tyhle zasady:

* cfdiskem udelate partitiony,
   napr 0 - 200M DOSovskou, hda1
        200M - 800M   hda2
        800M - 1200M  hda3
        zbytek        hda4 - swap

   (na cisty disk udelate dosovskym fdiskem tu prvni partici o zbytek
    se nestarate, nahodite linux, az se naistaluje zaklad rozjedete
    cfdisk, v zadnem pripade nepouzivejte fdisk na ty linuxove a
    cfdisk na DOSovske partice, pak vam to nebude delat to co dela)

* nejjednoduzsi je mit jadro umistene pod tech 520M, pak muze lilo
  bootovat rovnou a tvarit se, ze o tom problemu vubec nevite,
  takze linux instalujete na hda2 pak se o nic nemusite starat,
  liloconfig to udela spravte, pokud budete delat nove jadro musite
  prekopirovat (NE presunout) nove jadro do adresare, kde mate
  jadra (/boot), to je kvuli adresam.

* na hw problem to nevypada, takhle se nam jednou doma choval
  disk, ktery jsme meli nafomatovnay na tech 1.2M pod DOSem
  ale nepristupovali pres LBA

Dalsi doporucena literatura:

/usr/src/linux/Documentation/ide.txt

FH