dhcpd.leases

Jaroslav Jirásek jarda na egerius.cz
Úterý Srpen 3 10:19:07 CEST 1999

Nevite nahodou, proc mi dhcpd nic nezapisuje do dhcpd.leases?
Je stale nulovy. Pouze po prvnim spusteni dhcpd se tam objevil jeden
zaznam, pak jsem ho skoncil (v tuto chvili se vynuloval dhcpd.leases),
upravil jsem dhcpd.conf, znovu spustil a od te doby je dhcpd.leases prazdny.
Dhcpd ale chodi dobre.
Dale mi nejsou jasne vazby mezi dhcp a souborem /etc/hosts:
pokud jsem mel /etc/hosts prazdny, tak mi samba hlasila (v log.smb)
gethostbyaddr failed, fungovala ale dobre. Doplnil jsem IP adresy
a jmena pocitacu do /etc/hosts, a od te doby jsou logy ciste. Ovsem
to asi znamena, ze musim vsem pocitacum v siti pridelovat pevne
IP adresy a to zase znamena, ze musim udrzovat dva soubory - /etc/dhcpd.conf
a /ect/hosts (dhcpd prirazuje pevne IP pocitacum v siti a /etc/hosts musi
byt
take vyplnovan aby samba nehlasila tu chybu).
Ale taky bych chtel ne vsem pocitacum davat pevne IP, proste jim dhcpd
nejakou prideli.
Jak to ale potom zaridit s /etc/hosts ?

Mam v tom gulas, prolez sem hafo manualu, ale ty souvislosti proste nechapu.
(a to k tomuto problemu jeste pravdepodobne patri DNS, to mi uz uplne unika)

Dik za radu, Jarda