RedHat 6.0 a CPU 386 ?

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Srpen 4 08:39:35 CEST 1999

> dostala se mi do rukou jedna staricka 386ka. Bez problemu jsem na ni
> nainstaloval RedHat 6.0.
Mame tady podobny "srot". Zkousel jsem na ni nasypat RH 5.1 (nebezel)
a pak RH 6.0 (bezi jak vino).

> Problemy zacaly az teprve kdyz jsem chtel pouzit
> nova rpmka z ftp://updates.redhat.com/6.0/i386.Temer vsechna po
> nainstalovani nefungovala, prislusne programy padaly s "Illegal
> instruction (core dumped)".
Myslim, ze jsem tam cpal i najake updaty ze zrcadla na ftp.fi.muni.cz
a normalne to proslo.

> A dale: cely ten hardware nepusobi buhvijak duveryhodne. Procesor je AMD.
> BTW videli jste nekdy 386ku do ktere se davaji 72pinove SIMMy? Ja predtim
> taky ne. :-)
Tady je jich spousta. BTW maji jednu zajimavou vlastnost :
U 486-ek (ISA, prip ISA+VLBUS) se vyskytuji dlouhe nebo kratke +
dlouhe SIMMy. Vetsinou musi byt paritni a _vzdycky_ neEDO.
U tech 386-ek (vsechno stejny model) mame 4 kratke + 2 dlouhe SIMMy,
ktere muzu osadit uplne libovolne (vc. neparitniho EDO SIMMu apod).
Koukal jsem na to jako blazen. Zrovna v jedne pokusne bedne mam
nacpano 24 MB (4* 1MB SIMM30 + 1* 4MB paritni neEDO SIMM 72 + 1* 16
MB bezparitni EDO SIMM 72).

> Tohle pise pri bootovani: ....
U me je to prakticky stejne :

> Calibrating delay loop... 7.94 BogoMIPS
No co se da delat, rychlejsi uz to nebude :-)

> Checking if this processor honours the WP bit even in supervisor mode... No.
Zjistil, ze to nejde a vyrovnal se s tim. Lepsi nez nic.

> CPU: 386
Aspon neco poznal spravne a bez protestu.

Me to jeste pise :
"Checking 386/387 coupling .. OK, FPU using old IRQ 13 error
reporting."
Ani koprocesorem jsem se moc nezavdecil. BTW : JAk moc je platny
koprocesor v "normalnim" sitovem provozu (router, fiel server apod)
bez X-win ?

> Checking 'hlt' instruction... OK.
Aspon jedna instrukce funguje jak ma.

> Checking for popad bug... Buggy.
No a to je ta chyba (viz niz), ktera taky neni kriticka.

> Zajimave by mohly byt ty radky "...honours the WP bit... No."
To uz si bohuzel nevzpominam. On uz to bude nejaky ten patek, kdy
jsem se to musel nasprtat.
Ale mam dojem, ze je to nejaka vymozenost 486, ktera umi rychleji
pracovat s chranenym rezimem, ale neni zivotne dulezita. (jestli se
pletu, nekamenuujte me, prosim).

> ...  a "...popad
> bug... Buggy.". Vite nekdo co to znamena, a hlavne jak se s tim vyporadat?

Cituji : "POPAD bug: EAX register is trashed when there is a memory
access instruction directly after the POPAD instruction."

Cili po instrukci POPAD nasledovane onstrukcei MOV se mze poskodit
obsah registru EAX, resp. AX. Tato chyba se vyskytuje u vsech AMD 386
a u vetsini i386. Reseni je jednoduche - staci po teto instrukci
vkladat NOP. To myslim udela prekladac, pokud se kod optimalizuje pro
386.

> Nebo mam ten pocitac zamknout zpatky do te skrine kde uz mu pres rok bylo
> tak dobre? ;-)
Neeee. To by snad byla skoda, ne ?

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz