RedHat 6.0 a CPU 386 ?

Středa Srpen 4 09:40:19 CEST 1999

Miroslav BENES (mbenes na tenez.cz) wrote:
: > dostala se mi do rukou jedna staricka 386ka. Bez problemu jsem na ni
: > nainstaloval RedHat 6.0.
: Mame tady podobny "srot". Zkousel jsem na ni nasypat RH 5.1 (nebezel)
: a pak RH 6.0 (bezi jak vino).
Dobra, downgrade na 5.1 zkouset nebudu. :)

: > Problemy zacaly az teprve kdyz jsem chtel pouzit
: > nova rpmka z ftp://updates.redhat.com/6.0/i386.Temer vsechna po
: > nainstalovani nefungovala, prislusne programy padaly s "Illegal
: > instruction (core dumped)".
: Myslim, ze jsem tam cpal i najake updaty ze zrcadla na ftp.fi.muni.cz
: a normalne to proslo.
Myslite nebo vite? Dost by mi pomohlo to vedet. Mohl byste prosim nainstalovat
treba talk-0.11-2.i386.rpm a zkusit pustit "talk nejakyprilogovanyuzivatel"?
U me to spolehlive spadne, s original talk-0.11-1.i386.rpm z distribuce to
funguje jak ma. Zajima me jestli je to problem vsech 386ek nebo jen te moji.

: > A dale: cely ten hardware nepusobi buhvijak duveryhodne. Procesor je AMD.
: > BTW videli jste nekdy 386ku do ktere se davaji 72pinove SIMMy? Ja predtim
: > taky ne. :-)
: Tady je jich spousta. BTW maji jednu zajimavou vlastnost :
: U 486-ek (ISA, prip ISA+VLBUS) se vyskytuji dlouhe nebo kratke +
: dlouhe SIMMy. Vetsinou musi byt paritni a _vzdycky_ neEDO.
Ja ani nevim co je v tom za pameti. Jsou tam 4 pozice na 72pinove SIMMy,
2x4 MB uz tam bylo a dalsich 2x4 MB jsem vysapnul z jineho pocitace (presne
stejny model) co lezel hned vedle. :-)
Ja uz se v tech SIMMech nejak neorientuju, jedine co rozlisuju jsou DIMMy
pro 66 a 100 MHz sbernici. ;-)

: > Checking if this processor honours the WP bit even in supervisor mode... No.
: Zjistil, ze to nejde a vyrovnal se s tim. Lepsi nez nic.
Diky, slo mi o to zda se s tim vyrovna nebo jestli je to fatalni.

: Me to jeste pise :
: "Checking 386/387 coupling .. OK, FPU using old IRQ 13 error
: reporting."
No me to nepise, asi to bude tim ze vedle (osazene :)) patice na CPU je druha
podobna ve ktere nic neni. Teda krome spousty direk. :)

: Ani koprocesorem jsem se moc nezavdecil. BTW : JAk moc je platny
: koprocesor v "normalnim" sitovem provozu (router, fiel server apod)
: bez X-win ?
Usetrite pamet za emulaci FPU :) ale jinak jsem to nemeril.

: > Checking 'hlt' instruction... OK.
: Aspon jedna instrukce funguje jak ma.
Podle mych informaci by jich melo byt funkcnich vic... nebo myslite ze temi
hlty dela uplne vsechno? No nevim nevim... :-)

: > Checking for popad bug... Buggy.
: No a to je ta chyba (viz niz), ktera taky neni kriticka.
Diky, to jsem chtel slyset.

: > Zajimave by mohly byt ty radky "...honours the WP bit... No."
: To uz si bohuzel nevzpominam. On uz to bude nejaky ten patek, kdy
: jsem se to musel nasprtat.
: Ale mam dojem, ze je to nejaka vymozenost 486, ktera umi rychleji
: pracovat s chranenym rezimem, ale neni zivotne dulezita. (jestli se
: pletu, nekamenuujte me, prosim).
Zase - pokud neni zivotne dulezita a jde to i bez ni, s nejakym workaroundem,
je to OK. Uz drive jsem se smiril s tim ze to nebude hi-tech server. :)

: > ...  a "...popad
: > bug... Buggy.". Vite nekdo co to znamena, a hlavne jak se s tim vyporadat?
:
: Cituji : "POPAD bug: EAX register is trashed when there is a memory
: access instruction directly after the POPAD instruction."
:
: Cili po instrukci POPAD nasledovane onstrukcei MOV se mze poskodit
: obsah registru EAX, resp. AX. Tato chyba se vyskytuje u vsech AMD 386
: a u vetsini i386. Reseni je jednoduche - staci po teto instrukci
: vkladat NOP. To myslim udela prekladac, pokud se kod optimalizuje pro
: 386.

HA!!! Ze by egcs 1.1.2 ty nopy nevkladalo nedelalo pokud se mu rekne -m486?
Tak to by mohlo byt ono! Okamzite jdu disassemblovat!

Pokud cely RedHat 6.0 byl prelozeny bez -m486 a updaty zacali prekladat
s -m486, vse by se vysvetlovalo. Nevite nekdo jak overit zda dana binarka
byla egcs 1.1.2 prelozena s nebo bez prepinace -m486?

: > Nebo mam ten pocitac zamknout zpatky do te skrine kde uz mu pres rok bylo
: > tak dobre? ;-)
: Neeee. To by snad byla skoda, ne ?
No ja si to taky rikam. :)

Diky za vsechny informace.