dhcpd.leases

Vladimir Michl michlv na penguin.cz
Čtvrtek Srpen 5 17:23:13 CEST 1999

On Tue, 3 Aug 1999, Michal Fric wrote:

> Paklize budete pridelovat adresy z rozsahu napr. 192.168.1.1-192.168.1.254,
> mel byste vytvorit zaznam pro kazdou adresu, at uz je pridelena nebo ne.
> A to bud do DNS nebo do hosts.

Ja neco podobneho mam nakonfigurovano a funguje to pekne. V DNS se priradi
jmena jednotlivym IP.

V dhcd se pak bud prideluji dynamicky, nebo ja prideluji staticky,
ale v dhcpd.conf nezapisuji ciselnou IP, ale pomoci jmena. Diky tomu
lze pouzivat DNS v cele siti a IP<->jmeno se drzi pouze jednou v DNS.

Na konfiguraci DNS je dobre DNS-HOWTO  (obvykle v /udr/doc/HOWTO -
pokud mate nainstalovano) nebo jak se to jmenuje.