Access -> MySQL ?

Vladimir Naprstek vladimir.naprstek na prodeco.cz
Pátek Srpen 6 09:15:09 CEST 1999

Hruby Vladimir wrote:

> potrebuji vedet, zda-li jde prevadet databaze z MS Accessu do MySQL.
> Postaci pouze jednostranny export z Accessu -> MySQL.

Sam jsem to delal takto:
a) potrebujete ODBC ovladac pro MySQL
(http://www.tcx.se/download_myodbc.html)
b) v nastaveni ODBC musite nastavit spravne hodnoty (stroj, jmeno database,
ucet, heslo,...)
c) v MS Accessu otevrete Vasi DB a propojenim tabulek ziskate pristup do
MySQL
d) vytvorite si dotaz, ktery data prenese do tabulky MySQL nebo date export
tabulky do databaze ODBC (pak odpada krok c)

Moje postřehy:
- doporucuji vytvorit prazdnou databazi a do ni exportovat data. Prenaseni
dat v MySQL uz je velmi jednoduche.
- vrati-li Vam MySQL chybu pri pripojeni, zkontrolujte, zda mate opravneni se
prihlasit (viz manual MySQL)
- mate-li v nazvech atributu ceska pismenka, zmente nazvy.

Kdyby se prace s prenosem stale nedarila, ozvete se a snad Vam dokazu
poradit.

> Potrebuji vybudovat DB s napojenim na Internet.
> Data jsou v Accessu, puvorni zamer proto byl pouzit Access a ASP, ale
> VELMI RAD bych se rozhodl pro Linux, MySQL a PHP. Doufam, ze jsem neudelal
> blbost.

Urcite ne, ale pro zacatek doporucuji kouknout se k nekomu, kdo to pouziva,
at vite do ceho jdete.

> Dale jsem byl dotazan, zda-li existuje pro praci s MySQL a vyvoj PHP
> skriptu nejake "vyvojove prostredi". Zde je mozne odpovedet, ze snad mozna
> vi nebo NEdit, ale obavam se, ze toto nebude ta spravna odpoved.

Zkuste www.php.cz. Sam PHP nepouzivam, takze Vam neporadim (stejne je vi
nejlepsi ;-)) ).

> Dalsi otazka se je dotaz na vhodnou literaturu. Je potreba vybudovat od
> zakladu linuxovy server. Nemam s tim zadnou praktickou zkusenost, ale
> zasenejsem  trouba, ktery neni schopen se neco naucit.

Pri svem zacatku jsem pozadal znaleho uzivatele o "zauceni" (na zacatek
stacila dve odpoledne a pak jsem dokazal spravne nakonfigurovat sendmail).
Je to myslim nejrychlejsi zacatek (kdy vlastne clovek ani nevi co ma hledat).
Zkuste se jit podivat na VUT.
Se Satrapovym Linux - internet serverem urcite zacnete nejdrive.

Vladimir Naprstek
e-mail: vladimir.naprstek na prodeco.cz