Pocet kopii superbloku, velikost fragmentu v ext2

Michal Kurka Michal.Kurka na pvt.cz
Pátek Srpen 6 12:12:50 CEST 1999

Dobry den.
    Postupem doby, kdy jsou disky a partiotions na nich vetsi a vetsi si
lamu hlavu s tim, jak jednak zrychlit "mounting" a jak omezit pocet
kopii superbloku.
    Myslim si, ze tyto dve veci spolu souviseji, protoze se mi zda, ze
pri kazdem "mount" se prochazeji vsechny kopie superbloku. Ne, ze bych
to nekde vycetl, ale soudim tak podle zvuku vydavajici disk pri "mount".
    Nedavno jsem vytvarel partition velikosti 3,5 GB. Krome toho, ze
jsem snizil pocet uzlu (pomoci volby '-i'), velikost rezervy pro root-a
(pomoci '-m'), chtel jsem jeste snizit pocet kopii superbloku. Vim, ze
standardne se kopie provadi na kazdy 8192. blok. Vsimnul jsem si, ze v
'ext2' je jakasi velikost fragmentu 8192. I kdyz jsou tato cisla stejna,
zjistil jsem, ze kazde znamena neco jineho. Superblok je po 8192
_blocich_, kdezto velikost fragmentu je 8192 _bytu_. Presto jsem chtel
vyzkouset zmenit velikost fragmentu na vetsi hodnotu (pomoci '-f'), ale
'mke2fs' mi to odmital jako nepripustnou hodnotu.
    Mate nekdo s touto problematikou zkusenosti?
	S pozdravem
--
Michal Kurka