Pocet kopii superbloku, velikost fragmentu v ext2

Pátek Srpen 6 15:15:18 CEST 1999

Michal Kurka napsal:
> Dobry den.
>     Postupem doby, kdy jsou disky a partiotions na nich vetsi a vetsi si
> lamu hlavu s tim, jak jednak zrychlit "mounting" a jak omezit pocet
> kopii superbloku.
na. nove e2fstools (1.15 urcite, myslim, ze uz v 1.12). Ale potrebuje to
aspon 2.2 (no, 2.1.x staci, ale x nevim - viz. man).

>     Myslim si, ze tyto dve veci spolu souviseji, protoze se mi zda, ze
> pri kazdem "mount" se prochazeji vsechny kopie superbloku. Ne, ze bych
> to nekde vycetl, ale soudim tak podle zvuku vydavajici disk pri "mount".

volba nocheck ?

> [...]
> jsem snizil pocet uzlu (pomoci volby '-i'), velikost rezervy pro root-a
> (pomoci '-m'), chtel jsem jeste snizit pocet kopii superbloku. Vim, ze
> standardne se kopie provadi na kazdy 8192. blok. Vsimnul jsem si, ze v
> 'ext2' je jakasi velikost fragmentu 8192. I kdyz jsou tato cisla stejna,
> zjistil jsem, ze kazde znamena neco jineho. Superblok je po 8192
> _blocich_, kdezto velikost fragmentu je 8192 _bytu_. Presto jsem chtel
> vyzkouset zmenit velikost fragmentu na vetsi hodnotu (pomoci '-f'), ale
> 'mke2fs' mi to odmital jako nepripustnou hodnotu.

IMHO ext2 fragmenty nepodporuje. Pocitalo se pry s tim, ale nejak se upustilo.
Kvuli rychlosti, asi.

				Petr Čech
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz