Pocet kopii superbloku... [2]

Michal Kurka Michal.Kurka na pvt.cz
Sobota Srpen 7 19:57:06 CEST 1999

Petr Cech wrote:

> na. nove e2fstools (1.15 urcite, myslim, ze uz v 1.12). Ale potrebuje to
> aspon 2.2 (no, 2.1.x staci, ale x nevim - viz. man).

Snad uz pred dvema roky jsem cetl v jedne knizce, ze 'ext2' ma kopie
superbloku obvykle po 8192 bolcich. Z toho jsem vyvodil zaver, ze to lze
nastavit i jinak. V te dobe jadro 2.2 urcite nebylo a 2.1 pokud ano, tak
nekde na zacatku vyvoje. Protoze v man-u k 'mke2fs' jsem nic o tom
nenasel, domnivam se, ze nejaka cesta existuje i pro jadra 2.0. Ale
mozna, ze se domnivam spatne :-)

> volba nocheck ?

Ano, v man-u k 'mount' jsem nasel, ze pri uvedeni teto volby nebude
provadena kontrola 'inodes' a 'blocks bitmaps'. Pokud volbu 'nocheck'
uvedu do "rc", doufam, ze nebudu prilis riskovat vznik nekonzistence na
filesystemu. Ostatne, kdyz neni FS korektne odmountovan pred vypnutim
pocitace, spusti se prece 'fsck', ktery zkontroluje vsechno mozne.
--
Michal Kurka