nastaveni locales v Xfree86 [debian]

Corp. yA (Zdenek Pizl) pizl na max.af.czu.cz
Středa Srpen 11 09:57:21 CEST 1999

Roman Veselý wrote:

> Nefunguje ale v netscape ( jen dlouhe samohlasky), vsech gnome a gtk
> aplikacich (tam se NEDA napsat jedine ceske pismenko)

nemaji gtk aplikace nejaky resource soubor (neco jako
java.font.properties) ??

> Take pomerne casto pada netscape na bus-error, pokud si pamatuji, tak
> za to mohou nekorektne nainstalovane locales...

u netscape je treba patch, ktery umozni psani ceskych znaku. Proslo to v
konferenci.
Predpokladam, ze ceske (iso-8859-2) fonty mate nainstalovane a X je
pouzivaji.

> nastaveni:
> LANG=cs_CZ
> LC_ALL=cs_CZ.ISO-8859-2

radeji snad jen LANG=cs ; LC_ALL=cs_CZ

> LC_CTYPE=cs_CZ

ok

> V souboru /etc/X11/XF86Config:
> Section "Keyboard"
> Protocol    "Standard" XkbKeymap
> "xfree86(us_cz_qwerty)"
> EndSection

takhle to mam ja a funguje to bez problemu (RH 5.2 + X 3.3.3.1 )
Section "Keyboard"
   Protocol     "Standard"
   AutoRepeat   500 5
   XkbModel     "pc102"
   XkbKeymap    "xfree86(us_cz_qwertz)"
   XkbCompat    "group_led"

EndSection

Pri pocestovani jsem postupoval podle Czech-Howto na penguinovi  - a
bylo to OK.

BTW - v RH balicich s X-win byla chyba v
/usr/X11/lib/X11/locale/iso8859-2/XLC_LOCALE, prohledejte archiv
konference, proslo to tady, treba je ta chyba i v Debianu :)

          Zdeněk Pižl, (Corp. yA), http://max.af.czu.cz
             mail me only in ISO 8859-2 or in ASCII
         ... what disk do you want to erase today ?? ...