Zmrazeni RH6.0cz

Neděle Srpen 15 18:44:49 CEST 1999

Prosim o ukonceni debaty na toto tema. Je to o nicem a rozhodne to
neprispiva nasemu (memu) cili. V teto chvili se snazim finalizovat
distribuci a ne se hnipat v nejakych README, aby to bylo kazdemu jasne,
kdyz mu to neni jasne. Dokumentace JE strucna a BUDE strucna, dokud ji
nekdo (ja) nenapise lepe. Koncoveho uzivatele by mel dostatecne
informovat dodavatel CD a dodavatel CD snad proboha neni nesvepravny,
pokud umi palit, mel by umet i cist.

Co se tyka stable/unstable:
je to v tomto pripade naprosto irelevantni, protoze to stable v poloze,
jak to chcete vy, NEBUDE nikdy. Vychazel jsem ze stabilni distribuce a v
ramci techto moznosti to uz JE stabilni. Ja se stabilitou NEZABYVAM. Nas
projekt si bere za cil doplnit RedHat 6.0 tak, aby se CO NEJVICE
komponent tvarilo cesky. Do distribuce jsou tedy integrovany updaty od
ceskych autoru (a od RH). Tyto updaty se v drtive prevaze tykaji
POCESTOVANI a ne zmen kodu, ktery by vyrobil nestabilni baliky (natoz
celou distribuci).
Distribuce tedy doslova "neni ve finalnim stavu", coz znamena, ze
existuji problemy s cestinou (tj. po instalaci to napr. nepise rovnou
cesky) nebo jine, o kterych vim a ktere chci odstranit, nez se tech CD
nalisuje tisic kusu. Proto jsem tam dal napr. Gnome z RawHide.
Nefinalizovana je tedy takova, ktera je normalni, ovsem nektere veci
nejsou tak hezky "predvarene/ucesane" a uzivatel si je musi "pocestit"
sam. Nakonec je to vlastne porad lepsi, nez originalni RedHat 6.0
(alespon z meho pohledu).

Jinymi slovy - ani RH se nezabyva bejkarnama, kterymi ja, takze unstable
je pojem z cesty.

A na posled: vyvoj Slackware i RawHide distribuce je koncipovan stejne,
jako nase RH6.0cz. Je mozne, ze se to nekomu nelibi, ale k tomu se uz
vyjadrovat nebudu. Je to proste takhle a ja 2-4 dny pred predanim
finalni verze nebudu vymyslet kraviny.

[...]
> Ano, vyplyva, ale nikoliv jednoznacne. Muze z toho take
> plynout to, ze je to prave dnes nebo pred 2 dny vypustena
> stabilni verze apod. (coz vzhledem k dosazitelnosti

Vy jste to tam nekde cetl? Zajimave. Neni tam ani zminka. Horujete za
to, aby vsechno bylo napsano, jinak se to "nebere" a zatim si sam
vymyslite to, co tam vubec neni. Byl by takovy text pak k necemu?

> No jiste, ale tohle by slo aplikovat i dal, ma takovy
> clovek kontaktovat i autory jednotlivych baliku jestli
> nahodnou nektery z nich neni unstable?

Staci precist README a podivat se do konference, ktera se tim zabyva. I
do ni muze kdokoliv vnest dotaz.

> a pridal tam poznamku pro tvurce CDROM, aby je neco "trklo"
> a kontaktovali ta prava mista. takto dle meho nazoru k tomu nemaji
> zadny duvod.

Jo, a taky bych tam mel napsat, ze kdyz se behem cteni nekomu bude chtit
na zachod, mel by tam jit. Taky bych tam mel napsat, ze pokud si to chce
precist cele, musi stisknout sipecku dolu, atd.....

> Osobne bych se nebal pridat tam vetu jako "Toto je vyvojarska verze
> distribuce RedHat 6.0 CZ, kterou neni mozno povazovat za stabilni, pokud
> nejste vyvojari tak se jeji pouziti nedoporucuje a vycketje verze
> stabilni". Pak IMHO nikdo nemuze byt na pochybach a kazdy bude vedet

Toto najdete v konferenci, ktera se tim zabyva. Opakuji pro jistotu, ze
distribuce JE stabilni, akorat nejsou dotazene nektere detaily, ktere se
tykaji hlavne cestiny a NE STABILITY.

> A jeste jedna poznamka k tomu README. Podekovani firme
> Computer Press je jiste na miste. Bez jejich prekladu by
> asi byla k dispozici jen anglicka verze jeste dlouho, ale
> nejsem si jist, ze je to "__jejich__ kniha", ale to je otazka
> nazoru (jinak se na to IMHO (!) bude divat pravnik, jinak nekdo jiny).

ComputerPress vydal knihu. Zaplatil autorum za to, ze ji muze prodavat a
sirit. Z tohoto duvodu si mohl dovolit tuto knihu vystavit na Internetu.
Ja jsem tyto soubory dal na CD a tudiz jsem potreboval svoleni toho, kdo
ty soubory vystavil. Podle me CPress nejsou blazni, aby protipravne
vystavovali neco na WWW a pak mi jeste dovolili, abych to kopiroval na
CD, ktere pak ONI vypali a budou dale prodavat.

PS: Abyste si nemyslel, ze jste se me nejakym zpusobem dotknul -
    je mi to fuk, akorat mi je lito casu, ktery jsem venoval
    na datlovani neproduktivnich mailu. Radsi budu uz mlcet a
    delat neco uzitecnejsiho.

--
                        Milan Kerslager