Zmrazeni RH6.0cz

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Pondělí Srpen 16 17:35:45 CEST 1999

On Sun, 15 Aug 1999, Milan Kerslager wrote:

> Prosim o ukonceni debaty na toto tema. Je to o nicem a rozhodne to

nemyslim, ze je o nicem. Pro me jsou to uplne nove a zajimave informace o
RedHat Linuxu nebo jeho vyvoji.

> Co se tyka stable/unstable:
> je to v tomto pripade naprosto irelevantni, protoze to stable v poloze,
> jak to chcete vy, NEBUDE nikdy. Vychazel jsem ze stabilni distribuce a v
> ramci techto moznosti to uz JE stabilni. Ja se stabilitou NEZABYVAM. Nas

No pokud se nemeni verze programu, binarky atd, pak by to tak melo byt,
ale mam pocit, ze rada veci je jinych nez je ve stabilnim RH 6.0.
tedy podle Changelog.i386-cs mi to tak prijde. jsou tam veskere
spustitelne programy a knihovny opravdu stejne? IMHO ne

> projekt si bere za cil doplnit RedHat 6.0 tak, aby se CO NEJVICE
> komponent tvarilo cesky. Do distribuce jsou tedy integrovany updaty od
> ceskych autoru (a od RH). Tyto updaty se v drtive prevaze tykaji
> POCESTOVANI a ne zmen kodu, ktery by vyrobil nestabilni baliky (natoz
> celou distribuci).

Podle Changelog.i386-cs tomu tak neni vzdy viz
"nefungovaly IP aliasy", "sakra práce, XFree z RH upgrade mají problémy s
klávesnicí" apod.

> Distribuce tedy doslova "neni ve finalnim stavu", coz znamena, ze
> existuji problemy s cestinou (tj. po instalaci to napr. nepise rovnou
> cesky) nebo jine, o kterych vim a ktere chci odstranit, nez se tech CD
> nalisuje tisic kusu. Proto jsem tam dal napr. Gnome z RawHide.
> Nefinalizovana je tedy takova, ktera je normalni, ovsem nektere veci
> nejsou tak hezky "predvarene/ucesane" a uzivatel si je musi "pocestit"
> sam. Nakonec je to vlastne porad lepsi, nez originalni RedHat 6.0
> (alespon z meho pohledu).

Jinymi slovy je to jina distribuce zalozena na RedHatu?

> Jinymi slovy - ani RH se nezabyva bejkarnama, kterymi ja, takze unstable
> je pojem z cesty.

V idealnich podminkach jiste ano, ale idelani podminky nejsou nikdy.
Vzdy nez lze neco prohlasit za stabilni je treba to
radne otestovat (i jako celek), vysledk pak muze byt prohlasen
za stabilni kdyz se zjisti, ze odpovida necemu co se
povazuje za kriterium stability :-). uznavam, ze kazdy se na to muze divat
uplne jinak.

 > A na posled: vyvoj Slackware i RawHide distribuce je koncipovan stejne,
> jako nase RH6.0cz. Je mozne, ze se to nekomu nelibi, ale k tomu se uz
> vyjadrovat nebudu. Je to proste takhle a ja 2-4 dny pred predanim
> finalni verze nebudu vymyslet kraviny.

Nemyslim si, ze stabilita je kravina, ale ona je to vzdy jen jakasi mira
stability a pozadavky na ni muze mit opet kazdy jine. Ja je
mam je jine. Omlouvam se.

> [...]
>
> Vy jste to tam nekde cetl? Zajimave. Neni tam ani zminka. Horujete za
> to, aby vsechno bylo napsano, jinak se to "nebere" a zatim si sam
> vymyslite to, co tam vubec neni. Byl by takovy text pak k necemu?

ne, naopak jsem psal, ze pokud se na to dostanu ze
stromu s stabilni distribuci muzu predpokladat, ze
tam bude neci co je s ni "integrovano"
a pritom stabilni neni? IMHO ne.

> Jo, a taky bych tam mel napsat, ze kdyz se behem cteni nekomu bude chtit
> na zachod, mel by tam jit. Taky bych tam mel napsat, ze pokud si to chce
> precist cele, musi stisknout sipecku dolu, atd.....

Zalezi na tom zdali chcete, aby se opakovalo to co s PC Wordem
(vyrozumel jsem z ostatnich dopisu, ze ta distribuce neni
idealni). Nechci na tohle tema delat zbytecne uvahy,
standardne prepokladam, ze na to nekomu zalezi.

> Toto najdete v konferenci, ktera se tim zabyva. Opakuji pro jistotu, ze
> distribuce JE stabilni, akorat nejsou dotazene nektere detaily, ktere se
> tykaji hlavne cestiny a NE STABILITY.

Slovo stabilni muze byt strsne relativni. Uznavam a beru si z toho
ponauceni. Konecne Microsoft tohle tvrdi o kazde verzi Windows
a vsichni vime jak to nekdy tak byva.

> ComputerPress vydal knihu. Zaplatil autorum za to, ze ji muze prodavat a
> sirit. Z tohoto duvodu si mohl dovolit tuto knihu vystavit na Internetu.

Ano, ale neni jeho. On nekomu neco zaplatil, vydal ji, prodava ji.
To je snad vse. Neni vsak majitelem nebo je?  Je fakt, ze
me zarazilo, ze na zacatku si privlastnuji vic prav nez mohou, ale
to se vysvetlilo tim, ze je to omyl.

> Ja jsem tyto soubory dal na CD a tudiz jsem potreboval svoleni toho, kdo
> ty soubory vystavil. Podle me CPress nejsou blazni, aby protipravne
> vystavovali neco na WWW a pak mi jeste dovolili, abych to kopiroval na
> CD, ktere pak ONI vypali a budou dale prodavat.

nevim jestli u vsech, ale rekl bych, ze minimalne u nekterych
by byl naopak protipravni postup opacny. Tj. ani nemaji moc jinou sanci.
Pokud jsem si tedy dobre vsiml nekterych licenci. Neni li tomu tak,
budu jen rad kdyz mi to nekdo vysvetli.

--

S pozdravem
   Petr Snajdr

Seznam Ceskeho Internetu: http://www.seznam.cz/
Magazin pro kazdeho: http://www.novinky.cz/
Seznam Dnes: http://dnes.seznam.cz/
Navody, recenze, technika:
http://www.novinky.cz/Index/TechDesk/
Zacit se dnes ucit Perl je jako koupit si listek na Titanic