Zacatecnik: problem s LILO (asi)

Hruby Vladimir xhruby05 na dcse.fee.vutbr.cz
Středa Srpen 18 08:08:08 CEST 1999

Dobry den,

pokousel jsem se instalovat RH 5.1 (z CD od Computer Pressu) na uplne
cisty disk. Pri bootovani naistalovaneho Linux vyzaduje bootovaci disketu,
coz je ten hlavni problem.

Pri instalaci po zvoleni volby Disk Druid v Disk Setupu se objevi hlaska:
--| Chyba programu fdisk |--
Pri cteni tabulky oddilu pro blokove zarizeni /tmp/sda se vyskytla
nasledujici chyba:: Invalid or incomplete multibyte or wide character.

Potom se da prejid dal do Disk Druida. Help slibovany na strane 5 pres
klavesu F1 vubec nefunguje. Pri zvoleni programu fdisk misto Disk Druida
se zadna chyba neobjevi, disk se da rozdelit, ale po zapisu informaci do
tabulky dojde k ohlasenemu resetu (reset neni samovolny jako ze by to
spadlo).

Kdyz pokracuji cestou rozdeleni pre Disk Druida instalace probehne OK az
na cast, kdy se zadava oblast ulozeni pro LILO.

Zvolim MBR
V dalsim dialogu necham prazdne argumenty jadra
Dale v dialogu Bootable Partitions zvolim /dev/hda1

Vypise se hlaseni:
An error occured durid step "Install bootloader" of the install.
Muzete zkusit tento krok znovu, ...

Zkousel jsem samozrejmne tuto cast opakovat. Vysledek je stejny.

Rozdeleni meho disku pomoci druidu:
hda1 1024M  Linux native
hda5 1024M  Dos 16-bit >= 32M  (mam prazdny disk => oblast zatim nic neobsahuje)
hda6  913M  Linux native
hda7  127M  Linux swap

Kdyz se potom podivam na rozdeleni disku fdiskem hlasi se mi jeste hda2
o velikosti 2.120.832 bloku jako Extended. Nevim presne co to je.

  Za odpoved pred diky

                                    Vladimir Hruby II.
                                      Homer   8-)
emails: <xhruby05 na stud.fee.vutbr.cz>         <vladimir.hruby na post.cz>
www: http://www.stud.fee.vutbr.cz/~xhruby05           MIME/ISO-8859-2
Kredo: Nikomu never, nikoho se neboj, nikoho se nepros a na nikoho
       nespolehej.