Zacatecnik: problem s LILO (asi) - long

Lukas Fiala Lukas.Fiala na seznam.cz
Středa Srpen 18 09:28:25 CEST 1999

Hruby Vladimir wrote:

> Pri instalaci po zvoleni volby Disk Druid v Disk Setupu se objevi hlaska:
> --| Chyba programu fdisk |--
> Pri cteni tabulky oddilu pro blokove zarizeni /tmp/sda se vyskytla
> nasledujici chyba:: Invalid or incomplete multibyte or wide character.

Zarizeni /tmp/sda (alias /dev/sda) je tusim ta ZIPka. Fdisk se znazi precist jeji
MBR coz asi nedopada dobre. Pro zacatek doporucuju zacit instalaci bez ni. Zarizeni
odpovidajici IDE diskum je /dev/hda - primarni master ( hdb, hdc, hdd).

> Vypise se hlaseni:
> An error occured durid step "Install bootloader" of the install.
> Muzete zkusit tento krok znovu, ...

Jenom napad. Neni v BIOSu nastavena ochrana proti virum co se snazi zapisovat do
MBR. Pokud ano pred instalaci vypnout.

> Rozdeleni meho disku pomoci druidu:
> hda1 1024M  Linux native
> hda5 1024M  Dos 16-bit >= 32M  (mam prazdny disk => oblast zatim nic neobsahuje)
> hda6  913M  Linux native
> hda7  127M  Linux swap
>
> Kdyz se potom podivam na rozdeleni disku fdiskem hlasi se mi jeste hda2
> o velikosti 2.120.832 bloku jako Extended. Nevim presne co to je.

Disk druid ma obcas problemy s vekymi disky. hda1-hda4 jsou primarni partition.
hda5-hda7... jsou logicke disky, ktere lze vytvorit na extended partition. V tomto
pripade na hda2.
    Doporucuju nasledujici postup:
1) odpojit ZIPku (takhle, nemam s ni zkusensti. Asi to vubec neni nutne, ale tim se
ta instalace zjednodusi)
2) pomoci fdisku zrusit vsechny partition, ale neukoncovat fdisk
3) vytvorit prvni primarni partition a zmenit jeji typ na Linux native
4) vytvorti druhou primarni partition a zmenit jeji typ na Linux swap
5) vytvorit treti primarni partition a zmenit jeji typ na Dos 16-bit
6) ukoncit fdisk, pokud to nebude chtit reboot dobre, pokud ano tak znova spustit
instalaci a podivat se co je tam vytvorene.
7) spustit disk druida a podivat se co vypisuje on. Jestli tam bude neco jineho
(muzou byt treba jinak cislovane partiton, ale meli by tam byt tri) nez v fdisku
tak to proste ignorovat. Jeste je nutne rici jak se budou partition pripojovat. To
se da udelat pomoci volby edit. Tam je polozka mount point (nebo neco na ten
zpusob). U partition Linux native tam musite napsat / , u Linux swap tam nic napsat
nelze a u dosovske casti si tam muzete napsat libovolny adresar treba /dos. Ukocit
disk druida.
8) Ted by v instalaci mela byt hlaska, ze se bude instalovat na hda1. Pokud ne tak
je neco spatne.
9) pokud budou problemy s lilo, tak ho proste preskocte. Bude te to muset zkusit
rucne.

LILO:
Konfigurace lilo je v souboru /etc/lilo.conf, pokud jeho formatu nerozumite tak
zkuste "man lilo" nebo "man lilo.conf". Konfiguracni soubor lze editovat libovolnym
textovym editorem napr: "vi /etc/lilo.conf" nebo ze zacatku radeji spuste "mc"
(neco jako Northon commander) a editujte ten soubor pres F4. Po skonceni editace se
musi zmeny zapsat do partition tabulky. To udelate napsanim "lilo". Sledujte co to
vypisuje.

        Hodne stesti,

                            Lukas Fiala