Linux - C nebo Java?

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Pátek Srpen 20 19:50:19 CEST 1999

On 20 Aug 1999 11:14:52 +0200, Roman Stanek wrote:

: Zajimalo by me, jesli ma tady nekdo nazor, kam se bude Linux vyvijet - z
: hlediska pouzitych objektovych modelu (napr. GNOME bude pouzivat CORBU a
: BABOON) a take jestli si myslite, ze super rychla Java by mohla prispet ke
: zjednoduseni a vetsi bezpecnosti Linuxu???

Neverim tomu, ze by sa Java rychlo rozsirila. Osobne si myslim,
ze nesplnila nadeje do nej vkladane, pravdepodobne predbehla
svoju dobu a ked sa konecne dostava do stadia, ze by bolo
mozno dobre sa nad nou zamysliet, uz asi viacero ludi sklamala
a pozeraju na nu s nedoverou a mozno aj predsudkami.

Vo firme sme ju skusobne pouzili na nejaku platformovo nezavislu
drobnost - lenze ouvej, my sme potrebovali, aby veci nielen
bezali, ale aj vyzerali na roznych platformach rovnako
a to sa nestalo ani nahodou.

Ale mozno je vsetko inak, skusenosti s Javou osobne nemam
ziadne.

Pokial ide o klasicke problemy C-cka, daju sa vhodnymi toolmi
a programatorskou disciplinou pomerne dobre eliminovat.
Java je sice bezpecna, ale ak sa system rozhodne urobit
garbage collection az zajtra, houby mi pomoze, ze ma
ochrani pred pristupom k uz deletovanemu pointru :-)

Komponentove technologie su ina vec a to je podla mna
smer, ktoreho sa ma cenu drzat. S vhodnou architekturou
aplikacie totiz prestava vadit, ze sa na nieco hodi
C a na nieco mozno Java. Navyse to tlaci programatorov
k tomu, aby si dobre premysleli rozhrania a co najviac
izolovali funkcnost jednotlivych blokov - uz to
je obrovske plus. Znovupouzitelnost byva casto viac
zbozne zelanie ako realita, ale udrzat si prehlad
o spuste malych ciernych skriniek byva jednoduchsie,
ako vyznat sa v jednej velkej aplikacii, kde kazdy
modul vola krizom-krazom ostatne.

Zdravi
--
				Stano