Problem s 3c905

Jan Kebrle jkebrle na anect.cz
Neděle Srpen 22 18:03:53 CEST 1999

Zdravím,
Co se týká síťových karet 3c90xx, doporučil bych od nich přejít na jiného
výrobce, protože poslední dobou je to u 3comu "volaké zmetené". Tento prob
lém těchto karet jsem zpozoroval na všech systémech co s nimi pracuji, a tak
nějak si poslední dobou dávám pozor na to nejen, jaký má ta karta chipset,
ale i KDE byla vyrobena. Mozna je to muj subjektivni dojem, ale ty co jsou z
USA jsou v poradku, ty jsou vyrabeny nekde jinde jsou nejake divne, i kdyz
na prvni pohled vypada tistak stejne.
 Ted k problemu. V pripade, ze mate dve stejne sitove karty, jako ze ted m
ate, doporucil bych Vam, aby jste si vzal jeste jeden pocitac a tu druhou
kartu do nej nasoukal, pote si vytvorit boot disketu s dosem (nejlepe :) ) a
nakopirovat si tam posledni verzi konfiguracniho programu od vyrobce. Je tam
totiz test pro testovani karty jak pro local loopback, tak i remote loopba
ck. Tak zjistite co je blbje.
Dalsi veci bych doporucil si precist HOWTO k temto sitovkam, a sehnat si a
ktualizovanej patch. (tak daleko jsem nikdy nedosel, osobne jsem problamti
ckou kartu vyhodil a presel na jineho vyrobce).
Jako dalsi vec bych asi udelal totalni reset biosu na boardu (za to mne mo
zna nekdo nebude mit rad, ale v praxi mi to fungovalo), protoze mam opet s
ubjektivni dojem, ze si ty karty nejak obcas nekorektne pokecaj s Biosem, a
ten je z toho trochu k.o. Obcas taky staci tu kartu jenom vyndat a zandat,
popripade prehodit do jineho slotu (chvili jsem si s tim takhle hral, pak
mne to taky prestalo bavit, po kazdem resetu vytahovat kartu).

S pozdravem
Jan Kebrle