Problem s HDD - NEC Corp. DSE 2550A, 2441MB vs ovladace

I.Hrazdil na sh.cvut.cz I.Hrazdil na sh.cvut.cz
Pondělí Srpen 23 00:01:54 CEST 1999

Zdravim Vas a predem diky za odpovedi...
    Provozuji Linux na svem pocitaci jak mi volny cas staci asi pul
roku a
od sameho zacatku, kdy jsme si jej poprve nainstaloval, mam problem
se svym
harddiskem, diky nemuz nema Linux u me nainstalovany dlouhou
zivotnost.
RedHat 5.2 a nyni RedHat 6.0.
    Pokud chce system z disku cist ci na nej zapisovat, cas od casu
vyhodi
hlasku tohoto typu:

        hda: read_intr: status = 0x59 { DriverReady SeekComplete
DataRequest
Error }
        hda: read_intr: error = 0x40 { UnrecordtableError }, LBAsect =
        688734, sector = 608761
                end_request: I/Oerror, dev 03+01(hda), sector 608761

                Dalsi dulezita vec je, ze tyto hlasky se tykaji
jednoho ci vice sektoru na
disku po sobe jdoucich a postupem casu jich je stale vic a vic az se
zacnou
ztracet  typicky fonty, prikazy a knihovny a pak i adresare. Dale ctu-
li ten
samy sektor nekolikrat za sebou, chyba nenastane vzdycky.
(Linux jako diskovy system zvolil Raid5.)
Moje vyjadreni:
    Zkousel jsem problem resit jako spatne sektory disku a
zkontrolovat jej
pomoci fsck -c /dev/hda1 (ona cast disku) i pomoci Partition Magic
myslim
verze 4.0, ale to nikam nevedlo. PMagic nenahlasil nic a kontrola mela
hladky prubeh a fsck podle toho, jak se podari ovladacum nacist
jednotlive
sektory disk opravi avsak ovladace neinformuji fsck o problemech a
nechaji
fsck pracovat se spatnymi daty.
    Zkousel jsem to take resit jako spatne zadanou geometrii disku -
mam
jeste takovy ten papirek, co k disku davali a na samotnem disku je to
tez
popsano - bez uspechu.
    Provozuji klasicky jeste mimo Linuxu W98 a pred tim NT a W95.
System od
MS s diskem problem nikdy nemel a pokud ano, nedozvedel jsem se to.
    Ma domenka je tato - pravdepodobne ovladace disku maji o nem
spatne
informace a pri provozu podavaji spatna data. System to zaznamena
jako chybu
filesystemu a po restartu zavola fsck. Sytuace s daty se opakuje a
fsck
prakticky kousek po kousku nici data na disku a ja z toho mam velkou
hlavu a
spatny spani :)

Dekuji za pripominky k memu problemu a verim, ze s Vami a silou
internetu
ten problem brzy zvladnu.

S pozdravem Hrazdil Igor

Poslal jsem ten dotaz dvakrat, pac jsem tam jednou zapomel napsat
subject :]