Problem s HDD - NEC Corp. DSE 2550A, 2441MB vs ovladace

Vladimir Michl michlv na penguin.cz
Pondělí Srpen 23 17:33:50 CEST 1999

On Mon, 23 Aug 1999 I.Hrazdil na sh.cvut.cz wrote:

> hlasku tohoto typu:
>
>         hda: read_intr: status = 0x59 { DriverReady SeekComplete
> DataRequest
> Error }
>         hda: read_intr: error = 0x40 { UnrecordtableError }, LBAsect =
>         688734, sector = 608761
>                 end_request: I/Oerror, dev 03+01(hda), sector 608761

To ale vypada na chybny disk.

>                 Dalsi dulezita vec je, ze tyto hlasky se tykaji
> jednoho ci vice sektoru na
> disku po sobe jdoucich a postupem casu jich je stale vic a vic az se
> zacnou
> ztracet  typicky fonty, prikazy a knihovny a pak i adresare. Dale ctu-
> li ten
> samy sektor nekolikrat za sebou, chyba nenastane vzdycky.

Toto mou hypotezu jen potvrzuje.

> (Linux jako diskovy system zvolil Raid5.
Pokud to nemate na vice discich, dal bych radeji ext2.

> Moje vyjadreni:
>     Zkousel jsem problem resit jako spatne sektory disku a
> zkontrolovat jej
> pomoci fsck -c /dev/hda1 (ona cast disku) i pomoci Partition Magic
> myslim

spatne bloky se daji zjistit pomoci nejakeho prikazu (myslim zacina na
bad). Ty se nechaji zapsat do souboru a kdyz se vytvari filesystem, tak se
da mke2fs rict, ze ktereho souboru si ma cisla spatnych bloku nacist.
Jestli se to da nejak predhodit fsck nevim.

Jeste by take mohla byt chyba v tom, ze behem ukladani na disk, je
povoleno preruseni (da se zakazat pomoci hdparm).

*  Name:    Vladimir Michl                                           *
*  E-mail:  Vladimir.Michl na seznam.cz                                 *
*  Web:     http://www.penguin.cz/~michlv                            *
*  Tel: +420/68/5391545                                              *
*       068/5391545                             Czech Republic       *