qmail a virtualdomains

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Úterý Srpen 24 16:07:23 CEST 1999

Dobry den,
    potrebuji udelat nasledujici vec:

presmerovat postu tak, aby chodila
sice na jeden pocitac, ale jinym uzivatelu.

Napr.

v systemu existuji 3 uzivatele: petr, pavel a roman
a  presmerovani by melo vyapdat nejak takto:

test na domena1.cz  -> petr na lokalni_ucet
test na domena2.cz  -> pavel na lokalni_ucet
petr na domena1.cz  -> roman na lokalni_ucet
petr na domena2.cz  -> petr na nekdeuplnejinde.cz

Asi jsem nekde neco blbe pochopil. Pokusim
se to projit krok za krokem:

1) MX zaznam - ten je 100% dobre, qmail mi konecne
   trvale tvrdi, ze jen mal box not found

2) rcpthosts taky, to by se mi vratilo s prislusnou
   msg.

3) ted mi posta dojde do domeny domena1.cz i domena2.cz
   s tim, ze se vse premapovava na uzivatelka konta
   pocitace tj. petr na domena1.cz je totez co petr na domena2.cz
   a predpoklada se, ze v systemu existuje uzivatel petr.
   Tak to chodi.

4) aliasy
   echo "petr">~alias/.qmail-test vznikne test na domena1.cz
   i test na domena2.cz a vse se posila uzivateli petr, ktery
   ma v systemu ucet. OK, tohle taky jeste funguje

3) /etc/qmail/virtualdomains

domena1.cz:domena1
domena2.cz:domena2

tedy nevim zdali jsem to pochopil. Tak tedy:

echo "petr">~alias/.qmail-domena1-default

Znamena to, ze vse z @domena1.cz by melo
chodit na lokalni ucet petr? Kazdopadne nechodi.

echo "petr">~alias/.qmail-domena1-test

coz jsem pochopil jako:

test na domena1.cz --> petr na lokalni_ucet
 taky nefunguje, ale ted je otazka:
chapu to spatne, zapominam na neco nebo
to vazne nefunguje?

--

S pozdravem
   Petr Snajdr

Seznam Ceskeho Internetu: http://www.seznam.cz/
Magazin pro kazdeho: http://www.novinky.cz/
Seznam Dnes: http://dnes.seznam.cz/
Navody, recenze, technika:
http://www.novinky.cz/Index/TechDesk/
Zacit se dnes ucit Perl je jako koupit si listek na Titanic