qmail a virtualdomains

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Úterý Srpen 24 17:28:34 CEST 1999

> presmerovat postu tak, aby chodila
> sice na jeden pocitac, ale jinym uzivatelu.

(zapomnel jste podotknout, ze s qmailem). Chcete virtualni domeny.

> [...]
> petr na domena1.cz  -> roman na lokalni_ucet
> petr na domena2.cz  -> petr na nekdeuplnejinde.cz
>
> Asi jsem nekde neco blbe pochopil. Pokusim
> se to projit krok za krokem:
>
> 1) MX zaznam - ten je 100% dobre, qmail mi konecne
>    trvale tvrdi, ze jen mal box not found
>
> 2) rcpthosts taky, to by se mi vratilo s prislusnou
>    msg.
>
> 3) ted mi posta dojde do domeny domena1.cz i domena2.cz
>    s tim, ze se vse premapovava na uzivatelka konta
>    pocitace tj. petr na domena1.cz je totez co petr na domena2.cz
>    a predpoklada se, ze v systemu existuje uzivatel petr.

Takze mate domena1.cz a domena2.cz v locals? Nebo co jste tim
bodem 3 chtel rict?

> 4) aliasy
>    echo "petr">~alias/.qmail-test vznikne test na domena1.cz
>    i test na domena2.cz a vse se posila uzivateli petr, ktery
>    ma v systemu ucet. OK, tohle taky jeste funguje

Jo, locals.

> 3) /etc/qmail/virtualdomains
>
> domena1.cz:domena1
> domena2.cz:domena2

POZOR! Jakmile je date do virtualdomains, MUSITE je vyhodit z
locals. Presneji receno, locals maji prednost. Vyhodte je z locals a
dejte qmail-send HUP.

> tedy nevim zdali jsem to pochopil. Tak tedy:
>
> echo "petr">~alias/.qmail-domena1-default
>
> Znamena to, ze vse z @domena1.cz by melo
> chodit na lokalni ucet petr? Kazdopadne nechodi.

Vyz vyse - vyhodil jste to z locals?

> echo "petr">~alias/.qmail-domena1-test
>
> coz jsem pochopil jako:
>
> test na domena1.cz --> petr na lokalni_ucet
>  taky nefunguje, ale ted je otazka:
> chapu to spatne, zapominam na neco nebo
> to vazne nefunguje?

Chapete to spravne. Podle me jste prehledl locals.

Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz
http://www.antek.cz
PGP key ID: 0x3BA9BC3F