pevna IP pro dialup

Pavel PaJaSoft Janousek janousek na fonet.cz
Středa Srpen 25 15:55:35 CEST 1999

> pocitacov na oboch portoch. A vy mi chcete povedat, ze toto mate vyskusane
> na linuxe a slape vam to bez problemov ? Za pol roka nemusite masinku ani

	Vse co potrebuju mam odzkouseno nejen ja, ale i nasi zakaznici, kteri
jsou s instalaci spokojeni, zatim jsme nemeli jediny servisni zasah...
Co se tyce moznosti, ne vse co jste zminoval mam skutecne
nakonfigurovane, protoze to zakaznici nepozadovali a nechteli za to
platit neb to nevyuziji. Nicmene vse co jste psal je v Linuxu otazka
spravne (a optimalni) konfigurace. Otazka jina je - a to uz jsem take
psal - ze cesti provideri se se mnou moc nebavi kdyz nechci CISCO,
pripadne proc vsichni pro ISDN cpou minimalne ISDN kartu Fritz! AVM B1
(cena kolem 20.000) kdyz k plne spokojenosti na routeru (P60, 16MB RAM,
170 MB HDD) dostacuje Fritz! AVM A1.3 (cena kolem 4.000).  To jsou
rozdili o kterych mluvime... - jiste drahe HW zarizeni je dobre pro
nekoho kdo skutecne vyuzije vsechny moznosti nebo aspon kapacitu. Ale
normalni firma, ktera se pripojuje pres dial-up (analog nebo ISDN) na
Inet rozhodne tyto moznosti nevyuzije... A proc pro ty 'blbecky' jak k
nim pristupuji cesti ISP chteji jen to nejlepsi v podobe desitek tisic
investic, pritom staci pro tu kterou firmu vyuzit jiz nepouzivany PC,
par sikovnych lidi a investici kolem 15.000,- - to jsou ty nepomery o
kterych mluvim ja, nikoli spekulace nad lepsim resenim...- az prestanou
ISP delat z lidi blbce a reknou HW reseni je pro toto a toto vhodnejsi,
SW je levnejsi o tolik, ale prichazite o tyto moznosti a je na
zakaznikovi aby si vybral a ne mu tvrdit ze na jinem nez CISCO reseni to
proste nepobezi dle jeho pozadavku...

> raz rebootnut, nikdy sa vam nic neprepise. Funguje vam dumpovanie
> prijatych a odoslatych packetov, SNMP, mozte si pustit sledovanie
> zatazenosti (napr. top), podporovat vsetky mozne protokoly (sledovat
> mnozstvo na sieti). Popri tom si samozrejme mozte nahodit nejaku
> autentifikaciu. Toto CISCO bez problemov zvlada. Na linuxe by ste museli
> mat predpokladam zakompilovanu a dobre naladu podporu routovania,
> zakompilovane podpory pre rozne protokoly(ppp,slip,HDLC),SNMP,nejaky
> accounting,firewall. A chcete mi povedat, ze toto vsetko vam vazne ide bez

	Routovani v pohode, HDLC a syncPPP (slip netreba, snad casem pokud mi
prestane stacit PPP demand dialing a pouziju pro ten router diald pro
ISDN), firewall, stahovani posty, rozhazovani posty, lokalni posta, DNS,
WWW server (klidne se k tomu mohou pridat jakekoli aplikacni sluzby a
proxy servery vsetne IRC, FTP, SQL databazoveho serveru ...) a skutecne
mi toto vsechno funguje, nepada - nebylo jeste treba rebootovat... - BTW
i v nasi firme timto zpusobem pracujeme, sdileni modemu a automaticke
stahovani posty, synchronni kopie naseho Webu, SQL server pro nas
budovany informacni system je jiz tak automaticke ze si nikdo
neuvedomuje, ze je to u nas na routeru.... - a ptate-li se, zda-li to
funguje, rikam hrde ANO a bez problemu, jinak by me mi spolupracovnici
vynesli v zubech, vite?

> pojde ridne na ukol rychlosti a zatazenosti serveru. Nehovoriac o
> stabilite a bezpecnosti. (napr. poskodi sa vam otrasom disk).

	Tak by me zajimalo, kam asi to CISCO dumpuje sve LOGy o kterych pisete
vyse...? Stabilita - neznam zadny problem v teto oblasti, ktery bych mel
'casto' resit....

    S pozdravem a pranim hezkeho dne za firmu FoNet, spol. s r.o.

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                    FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K     Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz                Tel.: +420  5  4324 4749
SMS:    mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz         Fax.: +420  5  4324 4751
WWW:    http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail:
mailto:Info na FoNet.Cz