HW pro routery (Re: pevna IP pro dialup)

Ondrej Feela Filip feela na ipex.cz
Středa Srpen 25 17:04:58 CEST 1999

On Wed, 25 Aug 1999, Michael Mraka wrote:

> Ondrej Feela Filip wrote:
> % > > Nikoliv ve flashi, jak se na router slusi. Vzdyt jsem uz vysvetloval, ze
> % > > to neni zadne klasicke PC, zadna disketovka, graficka karta, HDD, ISA a
> % > > pod.
> % >
> % > Dal by se nekde uverejnit kratky popis jak na to ?
> %
> % Co by Vas presne zajimalo?
>
> Me by to taky zajimalo :-).
> - Je to nejak _globalne_ odlisne od normalnich PC nebo je to +- PC (bez
>   disku, grafiky a jinych zbytecnosti) _jenom_ s nejakou flashpameti
> [...]

No priznam se, ze uz to hodne zasahuje do komercniho know how Ipexu, takze
budu spise jen naznacovat.

Je to "pocitac" s mnoha CompactPCI sloty, redundantnim zdrojem, watchdogem
a pod. Zatim je to Intel, ale hodne si slibuju od UltraSparc ci PPC.

> - Jak se ta flash ovlada/tvari k Linuxu --- simuluje/emuluje nejaky radic
>   s diskem (SCSI, IDE)? Musi mit specialni ovladac?

Musi byt ovladac, ale jsou i varianty, ktere emuluji IDE.

> - Je ta flash jenom read-only (read-mostly) nebo uplne rw?

RW.

> - O kolik je takova vec drazsi proti _klasickemu_ PC?

Tahle hracka zrovna o hodne, ale mame celkem nepreberne mnozstvi variant.
Zalezi k cemu to ma byt. Snad me ted admin nevylouci, kdyz povim, ze
router eth/eth je levnejsi nez klasicke PC. (Alespon doufam, nejsem
obchodnik.) [Ale to uz vlastne tak trochu klasicke PC je. I kdyz s
flashi.]

Hodne v cene delaji prave synchroni porty. Max. pocet portu je dost
veliky. (Coz takhle 48?) :-)

No nejak jsem se rozpovidal, tolik mailu jsem jeste asi do konfernece v
zivote nenapsal. :-)))

			Fila

--
Ondrej Feela Filip