X a spotreba pameti

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Středa Srpen 25 23:30:35 CEST 1999

Dne 25. 8. 1999 Pavel Kankovsky napsal:

> To se nedivim. Ani jeden z tech programu neni zrovna lehka vaha.

To je pravda, ale kdyby zral X server jenom o nejakych 8 az 10 MB mene, bylo
by to jakz takz pouzitelne. Takhle je to 20 MB X server, 20 MB Netscape (v
lepsim pripade, v horsim taky 58, jako se mi stalo nedavno - nekdy mam pocit,
ze hosi z Netscape dodavaji do svych programu o dvacet procent memory leaku
vice za stejnou cenu :) a Gimp si nejakych tech 15 az dvacet mega take vezme.
Priblizne 4 MB si sebere jadro a par zakladnich demonu, neco Window Maker a
uz se swapuje :(

> Optimalizovat spotrebu pameti lze nejlepe tak, ze se nebudou spoustet
> nenazrane programy. :)
>
> Taky lze vypnout backing store (ukladani prekrytych casti oken, parametr
> tusim -bs), zrusit obrazky na pozadi, zmensit barevnou hloubku.

To backing store zkusim, ale zmensovat barevnou hloubku uz nemam kam. Jedu
v 16 bitech a min pro grafiku nejde.
Nakonec bude asi nejjednodussi prikoupit za nejakych 1 700,- dalsich 64 MB
RAM.

> Okna, kurzory, graficke kontexty atd. Hruza veci. I kdyz nejvic asi
> zabiraji pixmapy, fonty a backing store.

Hm, mozna mu vadi tech zhruba 1000 fontu :)

S pozdravem

Psat texty v Emacsu je jako poridit si automobil kvuli poslechu radia.