Rootovske heslo ?

V.S. linux na linux.listy.cz
Sobota Srpen 28 21:30:19 CEST 1999

> Dobry den,
> mam problem : na moji masinu se nalogoval nejaky clovek pres telnet,
zneuzil
> toho, ze znal moje rootovske heslo, pote jej zmenil a ja se nemohl dostat
do
> pocitace jako root....
>
> Nevi nekdo, jak se da toto resit bez reinstalace celeho systemu ?
>
> Pry existuje neco jako single rezim. .....

Pri bootu PC na vyzvu LILO:
dejte jmeno, pod kterym mate schovany Linux a k nemu parametr S.

Pokud tam mate jen Linux, tak standardne by melo stacit za LILO: napsat:

Linux S

Pak Vam to nabootuje do singlu a zadne heslo neni potreba. Maximalne Vam tp
namontuje svazek read-only, cehoz se da zbavit prikazem 'mount -a'

V.S.