Rootovske heslo ?

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pondělí Srpen 30 17:01:28 CEST 1999

garabik na atlas01.dnp.fmph.uniba.sk (Rado Garabik) writes:

> Petr Sindelar -  PeS <sindelap na upol.cz> wrote:
>  : On Sun, 29 Aug 1999, mario wrote:
>
>  :> > Pomohlo mi nabootovat v single rezimu (LILO : linux S) a pouzit passwd pro
>  :> > zmenu hesla
>  :>
>  :> to tedy znamena, ze kdyz se mi nekdo dostane k masine a zrebootuje ji v
>  :> single rezimu, muze si v ni pak bez root hesla delat, co chce? to asi neni
>  :> prilis bezpecne, nebo se pletu?
>
>  : Pokud mate spatne nastevene lilo tak ano. Je ale mozne zaheslovat lilo a
>  : potom je vse bez problemu. Ja pouzivam lilo s hesly (pro linux tam mam
> [...]

V tom pripade si nastuduj, co znamena v lilu restricted a password.

Pokud nema clovek nejakym zpusobem pristup k napajeni pocitace (treba
tlacitko power), tak se proste k lilo init=/bin/bash nemusi dostat.
Nakonec ctrl-alt-del ma polozku v inittabu, ktera se da zrusit. Zkus
pak pomoci klavesnice dostat do stavu, kdy budes moc zkusit lilo :-)

Brno, Czech Republic