Konzistentnost serveru - jak zabezpecit?

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 2 21:01:02 CET 1999

 snajdr na firma.seznam.cz (Petr Snajdr) writes:

> Zrovna toto jde v pohode, starym zpusobem bych to resil nasledovne:
> shapecfg attach shaper$i ethx
> shapecfg speed shaper$i rychlost

No to zni jednoduse, ale IMHO to ma chybu. Co IP adresa to
dalsi sitovka nebo ne ? :-). Nebo muzu udelat treba
shapecfg attach shaper$i eth0:1 ? Mam pocit, ze ne.
No mozna to pujde jinak, ale laboroval jsem s se shapecfg
a ani to mi poradne nefungovalo. Samozrejme, ze nevylucuji
svoji chybu a rovnou priznavam, ze jsem nezkousel nic vic.
Docela me vsak zaujalo nekolik jinych podivnosti na onom Linuxu.
jednou se stalo, ze maskarada maskaradovala, ale nektere sluzby
timeoutovali a to docela silene. Napr. FTP. dir se objevil okamzite,
data sla silene pomalu (to ecle jeste pred tim nez jsem se vubec
do nejakeho traffic shaperu pustil). Obdobne se chovalo i SSH.
Tam to zase pusobilo dojmem. ze timeoutuje DNS coz
jednak nebyla pravda a navic to bylo nacas "kousnute"
primo ve volani connect.Moc jsem to nestudoval, reboot
to vyresil.